Hej!
Jag driver ett fastighetsföretag här i Sverige och har elbehörighet.
En vän har frågat om jag vill komma ner och dra el i en lägenhet i Valencia.
Jag undrar om någon här i forumet har erfarenhet om vad som gäller där och vad jag ska tänka på.
Har förstått att de flesta lägenheter enbart har enfas och säkringar typ personskydd med nolla och fas.
Verkar som jag behöver söka ett spanskt certifikat och separat försäkring för Spanien?

D
Vet inte om detta konsumentforum kan svara på frågan. Har du provat att se vad de säger på Fluxio?

Är det inte så att elbehörigheten idag ligger på en elfirma och inte på individnivå? Vad är det för behörighet du har?

J Jannica Pihl72 skrev:
Jag driver ett fastighetsföretag här i Sverige och har elbehörighet.
En vän har frågat om jag vill komma ner och dra el i en lägenhet i Valencia.
Det känns spontant som det är enklare och antagligen billigare för kunden att anlita en lokal spansk elfirma.
J Jannica Pihl72 skrev:
Jag undrar om någon här i forumet har erfarenhet om vad som gäller där och vad jag ska tänka på.
Har förstått att de flesta lägenheter enbart har enfas och säkringar typ personskydd med nolla och fas.
Verkar som jag behöver söka ett spanskt certifikat och separat försäkring för Spanien?
Har man inte nog med kunskaper om de spanska reglerna utan måste fråga på detta forum gissar jag att en spansk firma gör ett bättre jobb.

Dessutom är min erfarenhet att spanska hantverkares prissättning är betydligt mer "kundanpassad" än svenska. Den erfarenheten gäller även de debiterade materialkostnaderna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.