Håller på och renoverar i badrummet men jag har stött på 2 problem.
1. Skulle dra om några rör och sätta in en ny golvbrunn så jag började gå lös med kofoten för att bryta upp golvet, men det gick inte så bra fick lös en bit som sträckte sig över en regel så golvspånskivan vilar rätt så dåligt på regeln. Som ni ser blev det ett hål där.
2. Efter det så tog jag fram sticksåg och då gick det bättre, men frågan är hur jag ska göra som för att lägga dit nya skivor. Måste jag fräsa ur mitt på regeln för att det ska bli rätt?
1. Skulle dra om några rör och sätta in en ny golvbrunn så jag började gå lös med kofoten för att bryta upp golvet, men det gick inte så bra fick lös en bit som sträckte sig över en regel så golvspånskivan vilar rätt så dåligt på regeln. Som ni ser blev det ett hål där.
2. Efter det så tog jag fram sticksåg och då gick det bättre, men frågan är hur jag ska göra som för att lägga dit nya skivor. Måste jag fräsa ur mitt på regeln för att det ska bli rätt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 881 inlägg
Om du skall lägga klinkers på golvet så duger inte de där skivorna så som de är monterade. En spånskiva måste alltid ha stöd under alla kanter. Här har du en kant mot väggen, där måste du har kortlingar mellan bjäkarna. Och det felet ser det ut som du har utefter hela väggen.
Dvs. jag skulle rekommendera att du bryter upp hela golvet och gör rätt. Det ser dessutom inte ut som skivorna är skruvlimmade mot reglarna, vilket de också bör vara.
Om man tittar på bilden (inte lätt att se) så ser det ut som bjälkarna är rätt låga, hur långs spännvidd är det på dem?
Tänk på det även sedan när du monterar golvbrunnen, skivan runt brunnshålet måste ha stöd på alla sidor runt brunnen.
Dvs. jag skulle rekommendera att du bryter upp hela golvet och gör rätt. Det ser dessutom inte ut som skivorna är skruvlimmade mot reglarna, vilket de också bör vara.
Om man tittar på bilden (inte lätt att se) så ser det ut som bjälkarna är rätt låga, hur långs spännvidd är det på dem?
Tänk på det även sedan när du monterar golvbrunnen, skivan runt brunnshålet måste ha stöd på alla sidor runt brunnen.
Jag kan inte öppna den bifogade filen. Får "Du angav ett ogiltig Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta administratören."
hempularen skrev:Om du skall lägga klinkers på golvet så duger inte de där skivorna så som de är monterade. En spånskiva måste alltid ha stöd under alla kanter. Här har du en kant mot väggen, där måste du har kortlingar mellan bjäkarna. Och det felet ser det ut som du har utefter hela väggen.
Det är matta som ska läggas in, och det är limmat och skruvat sen är det 60 cc. Ja du har säkert rätt bryta upp och göra om
Moderator
· Stockholm
· 57 881 inlägg
Rodnar och instämmer.
Moderator
· Stockholm
· 57 881 inlägg
Om det är matta så tror jag inte det är lika viktigt med stödet i kanterna vid väggarna. Kliv där och känn om det sviktar. Det kanske är onödigt att riva då.
Klicka här för att svara