786 läst ·
6 svar
786 läst
6 svar
Får ångest av badrummet. Hjälp
Bor i en lgh som jag och sambon köpte, vi blev sugna på att budget renovera befintliga badrummet! Så vi slipade golvet, primade och la igen fogarna med godkänt fix sedan la vi Microcement efter alla dess steg! Men nu har vi lite panik åt vad vi ska göra åt väggarna då det är epoxifärg, även i duschen, det vill säga våtzon 1. Vilket vi läst är typ förbjudet. Hjälp vad ska vi göra? Vill inte skada något våtrumsikt och allt vi läser är STORT nej med nytt kakel på kakel eller färg eller Microcement på epoxi.. jag får huvudvärk. Tips tas hjärtligt emot!
Besserwisser
· östergötland
· 2 802 inlägg
Har ni målat med epoxy? Eller hur vet ni att det är det?
Varför är det förbjudet?
Varför är det förbjudet?
Vi ser och fått förklarat att det är sådan färg.
Citerar: Att applicera epoxifärg på kakel i våtzon 1 (dusch- och badkarszonen) avråds starkt ifrån och är inte godkänt enligt svenska branschregler.
Citerar: Att applicera epoxifärg på kakel i våtzon 1 (dusch- och badkarszonen) avråds starkt ifrån och är inte godkänt enligt svenska branschregler.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 327 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 327 inlägg
Ångest? Panik? Huvudvärk?
För lite färg på kaklet?
Hur hanterar ni psykiskt att det sitter ett fönster mitt i duschen?
Det är inte olagligt att måla med epoxi i badrum. Det är inte godkänt som tätskikt i badrum men hos er sitter det ju på kaklet och tätskiktet sitter förhoppningsvis (normalt) under kaklet...
För lite färg på kaklet?
Hur hanterar ni psykiskt att det sitter ett fönster mitt i duschen?
Det är inte olagligt att måla med epoxi i badrum. Det är inte godkänt som tätskikt i badrum men hos er sitter det ju på kaklet och tätskiktet sitter förhoppningsvis (normalt) under kaklet...
Klicka här för att svara