Hej!

Håller på med en gammal sommarstuga från 50-talet som varit spånisolerad, nu är all panel bytt med vindskyddsfolie under, spånen är borta. Kommer använda fiberull som isolering och använda ångbroms. Men, huset är ju spånisolerat under trägolvet + att det är en murad skorsten i mitten så inte haft tanken på att dra upp golvet. För att kunna fästa/tejpa ångbromsen från väggen mot golvet känna det som ett slätt underlag är att föredra? Kan jag sätta skivorna på befintliga golvet, och borde det isåntfall gå ut mellan väggbjälkarna så det täcker för spånet i golvet så spån inte möter ull i väggen..? Bifogar bilder! :)
 
  • Del av renoverat golv i sommarstuga med ny vindskyddsfolie längs vägg och bortsopade spån på gammalt trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat hörn av gammal sommarstuga med vindskyddsfolie och borttagen spånisolering på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara avsluta den på bästa/enklast möjliga sätt.

Finns ingen anledning att separera spån och ull.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.