Hej!
Håller på med en gammal sommarstuga från 50-talet som varit spånisolerad, nu är all panel bytt med vindskyddsfolie under, spånen är borta. Kommer använda fiberull som isolering och använda ångbroms. Men, huset är ju spånisolerat under trägolvet + att det är en murad skorsten i mitten så inte haft tanken på att dra upp golvet. För att kunna fästa/tejpa ångbromsen från väggen mot golvet känna det som ett slätt underlag är att föredra? Kan jag sätta skivorna på befintliga golvet, och borde det isåntfall gå ut mellan väggbjälkarna så det täcker för spånet i golvet så spån inte möter ull i väggen..? Bifogar bilder!
