Hejsan har köpt ett hus med oinredd kallkällare. Håller på att renovera uppe, och har kommit till att lägga in ett massivt ekgolv som jag köpt från ett slott i skåne. Tanken är att jag ska lägga in vattenburen golvvärme när jag ändå är igång då jag har bergvärme. Har precis brytit genom golvet ner till mellan bjälklaget och allt ser super fint och torrt ut. Men det är spån, bör jag låta det vara eller borde jag ta bort allt och isolera nytt.
Alternativ 2. Låt spånet ligga då det ser ut som jag får plats med 50 mm upp till ovankant av bjälke.

Det är ca 150 mm från botten till toppen av bjälken.

Frågan är vad är bästa alternativet?
Vad blir bästa resultatet med golvvärmen?
Måste man fuktspärra trots det inte vart det innan? eler kan man lägga isoleringen direkt på spånet bara? Eller blir det nått problem med golvvärmen?

Tacksam för svar!! Hare bra!,
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.