sen kan du bestrida fakturan med en gång med hänvisning att du ej sett intyget

Okej ska betala fakturan senast imorgon. Hur gör man? Vill ju inte få en dröjsmålsränta på 12% när det gäller 100 papp.

Har vart på tapeten i media den senaste tiden. Du torde hitta bra svar om du googlar lite.
Själv kan jag det inte i detalj men ingen rymdforskning av det jag kommer ihåg.

Okej tack för svaret :). Stod även på fakturan när jag fick den den 20:e denna månaden att jag har 7 dagar på mig att bestrida den, men utskriftsdatum var 14:e. Känns ju jävligt skumt? 6 dagar för att få ett brev?

R
jag tycker du gör det krångligt för dig. Maila firman som gjorde jobbet och skriv att du bestrider fakturan. Sen skickar du samma mail till din konsumentvägledare och ber om vägledning hos denne i din kommun.

Det är först efter 30 dagar man får räntefakturera

Du måste nog bestämma dig för hur du vill göra, betala eller bråka. Är du nöjd med badrummet ?

Kvalitetsdokumentet ska du få utan kostnad, firman kan ju göra så att dom håller på det tills du betalat, det är ju deras sista kort mot dig om du inte betalar

Har snackat med byggherren nu som ska komma ut och kolla igenom badrummet helt nu så allt är rätt.
Tydligen så gör dom inte det i vanliga fall sa han, hade mycket att göra nu med. Låter lite oseriöst.

Såg också nu på glasblocksväggen att det blivit lite sprickor i fogen, bör jag påpeka detta?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klart som fan du ska. Den sprickan kommer sig av att glasbetongsväggen rör sig!

R
Låter märkligt. Om man som kund klagar på att man inte är nöjd med jobbet de gjort så är ju de minsta man kan begära att den som är ansvarig kommer ut och tittar på det hela. Men de är väl så att alla vill få sina renoveringsprojekt gjorda nu så de har väl "råd" att skita i sina kunder.

messijah skrev:
Har snackat med byggherren nu som ska komma ut och kolla igenom badrummet helt nu så allt är rätt.
Tydligen så gör dom inte det i vanliga fall sa han, hade mycket att göra nu med. Låter lite oseriöst.

Såg också nu på glasblocksväggen att det blivit lite sprickor i fogen, bör jag påpeka detta?

[bild]
Hur gick det med bestridan och klagomålen? Kom ni fram till lösning?

R
ja, vad hände med spektaklet.

Ja alltså jag fick ut byggherren som alltid skött allting väldigt snyggt. Han har sett till att saker blir lösta och han påstod att dom har fullt upp nu men att det blivit lite komplikationer som sagt. Nu har dom åtgärdat de fel som jag påpekat iallafall och dom ska skicka våtrumsintyg. Men lla som jag snackat med bl.a mäklare i trakten rekommenderar alltid det här företaget så det låter ju bra. Men nu har vi iallafall ett snyggt och bra badrum :)

Vad bra att det löste sig och att företaget tog sitt ansvar.
Det är när något blir fel som man märker vad det är för företag man har att göra med.

R
jag kan tänka mig att de haft såpass mycket att göra att de tagit in personal som kanske inte hade samma hanverksmässiga finess men att man annars har personal som är mycket skickliga.
Bara genom att se att toaletten ovan star kloss an vägg vilket inte är godkänt så ser man ju att man har inte tänkt hela vägen.

Jag måste bara fråga så här 7 år efter gjorde de om taket för dig?

messijah messijah skrev:
Hej!

Har en firma hemma som gör om badrummet.
Nu är taket tydligen färdigspacklat och målat och när jag gick in i det så såg jag ju alla kanter på spacklingarna utan problem. Tog även ett vattenpass och kollade nivåskillnaderna på spacklingen som går i mitten genom rummet då det såg ut som att det bucktade ner, vilket det även gjorde och vattenpasset sviktade på sina ställen där det skiljde några millimeter. Nu är ljuset dåligt och det är kanske svårt att se men hur mycket kan man acceptera att man ska se av spacklingen när det är färdigt? Känns som att man borde få ett fint och slätt tak och att man inte ska behöva tänka på massa spacklade linjer? Sen är man ju orolig för att det ska synas mer sen när sporrarna kommer på plats.

[bild]

[bild]

[bild]

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.