Hej!
Har en firma hemma som gör om badrummet.
Nu är taket tydligen färdigspacklat och målat och när jag gick in i det så såg jag ju alla kanter på spacklingarna utan problem. Tog även ett vattenpass och kollade nivåskillnaderna på spacklingen som går i mitten genom rummet då det såg ut som att det bucktade ner, vilket det även gjorde och vattenpasset sviktade på sina ställen där det skiljde några millimeter. Nu är ljuset dåligt och det är kanske svårt att se men hur mycket kan man acceptera att man ska se av spacklingen när det är färdigt? Känns som att man borde få ett fint och slätt tak och att man inte ska behöva tänka på massa spacklade linjer? Sen är man ju orolig för att det ska synas mer sen när sporrarna kommer på plats.
Har en firma hemma som gör om badrummet.
Nu är taket tydligen färdigspacklat och målat och när jag gick in i det så såg jag ju alla kanter på spacklingarna utan problem. Tog även ett vattenpass och kollade nivåskillnaderna på spacklingen som går i mitten genom rummet då det såg ut som att det bucktade ner, vilket det även gjorde och vattenpasset sviktade på sina ställen där det skiljde några millimeter. Nu är ljuset dåligt och det är kanske svårt att se men hur mycket kan man acceptera att man ska se av spacklingen när det är färdigt? Känns som att man borde få ett fint och slätt tak och att man inte ska behöva tänka på massa spacklade linjer? Sen är man ju orolig för att det ska synas mer sen när sporrarna kommer på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu när jag själv tittar på bilderna på datorn så tycker jag inte det ser så farligt ut. Men man ser ju utan problem att det är spacklat under målningen väl på plats, men jag kanske är för kräsen 
Har en video här också där nivåskillnaden märks, inte så stor, men en halv cm ungefär.
https://vid.me/RPcA
Har en video här också där nivåskillnaden märks, inte så stor, men en halv cm ungefär.
https://vid.me/RPcA
Svårt att se hur brett det är i taket men det ser ju ut som det inte behövs skarvar på kortsidor? Då blir det bara långsidor med fasning som ska spacklas och ska man fan klara utan högskola.
Nej, man ska inte se var skarvarna är!
Däremot blir det nivåskillnad om det inte är urfasade kanter på skivorna men de ska man spackla så flackt att de inte syns med blotta ögat (dock med vattenpass). I vissa fall kan det synas när ljuset faller in...
Däremot blir det nivåskillnad om det inte är urfasade kanter på skivorna men de ska man spackla så flackt att de inte syns med blotta ögat (dock med vattenpass). I vissa fall kan det synas när ljuset faller in...
Det är målat 2 lager färg i taket så målaren är färdig.
Alla har dock varit seriösa och gjort ett bra jobb men blev lite fundersam när målaren varit här 4 gånger och stannat i 5-10 minuter per gång. Har hört att han drar spackelspaden några gånger. Sen när jag ska titta till hur det går så är han borta
Ttodde först han hade glömt något och kört iväg efter det men då har han inte dykt upp under resten av dagen. Känns ju lite skumt men har aldrig renoverat badrum så här förr så vet egentligen inte hur lång tid det tar för var enskilt person. Ser kanske bättre ut senare med spottat i taket men bör man påpeka något redan nu? Och om det ser sämre ut sen, är det försent att kunna påpeka något och få det kompenserat på något vis?
Alla har dock varit seriösa och gjort ett bra jobb men blev lite fundersam när målaren varit här 4 gånger och stannat i 5-10 minuter per gång. Har hört att han drar spackelspaden några gånger. Sen när jag ska titta till hur det går så är han borta
Detta ser inte ok ut. De går att spackla ovanpå färgen och måla en runda till.messijah skrev:Det är målat 2 lager färg i taket så målaren är färdig.
Alla har dock varit seriösa och gjort ett bra jobb men blev lite fundersam när målaren varit här 4 gånger och stannat i 5-10 minuter per gång. Har hört att han drar spackelspaden några gånger. Sen när jag ska titta till hur det går så är han bortaTtodde först han hade glömt något och kört iväg efter det men då har han inte dykt upp under resten av dagen. Känns ju lite skumt men har aldrig renoverat badrum så här förr så vet egentligen inte hur lång tid det tar för var enskilt person. Ser kanske bättre ut senare med spottat i taket men bör man påpeka något redan nu? Och om det ser sämre ut sen, är det försent att kunna påpeka något och få det kompenserat på något vis?
/N