Vi bygger nytt badrum. Gjuten platta med golvvärme. Jag hade inte tänkt flytspackla då det redan är fall på golvet. Tänker sätta Kerasafe system med våtrumsfolie.

På väggarna har jag nu satt våtrumsgips.

1) Behöver jag spackla skruvhål / skivskarvar?

2) Hur kan jag täta springorna mellan gipsskiva och golv? Mjukfog?
 

Bästa svaret

T
1. Nej
2. Gipsspackel och är det bara en liten springa så kan du bara vika förbi tätskiktsfolien!
 
  • Gilla
princip och 1 till
  • Laddar…
Hej,
En följdfråga på detta:

När det gäller att inte spackla skarvar inför kakling, gäller det också när våtrumsgipsen har en sån där fördjupning i sidorna? I vanliga fall ska ju den fyllas med spackel, och om man inte spacklar den får man väl en 1-2mm fördjupning där? Eller är fixet ändå så pass utfyllande att det är ok?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.