1 985 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Spackla springor i fiskbensparkett
Hej!
Dök upp ett klipp på mitt instagram där ett företag spacklade ett fiskbensparkettsgolv med dessa produkter: https://se.pallmann.net/produkt/produktvaegledning/ytbehandling/spackel
Verkar vara lite olika produkter men du blandar i slipdamm i medlet och sen spacklar du hela golvytan för att täppa igen springor.
Ngn som har erfarenhet av detta? Jag har 100 plus kvadratmeter som behöver bättras på
Dök upp ett klipp på mitt instagram där ett företag spacklade ett fiskbensparkettsgolv med dessa produkter: https://se.pallmann.net/produkt/produktvaegledning/ytbehandling/spackel
Verkar vara lite olika produkter men du blandar i slipdamm i medlet och sen spacklar du hela golvytan för att täppa igen springor.
Ngn som har erfarenhet av detta? Jag har 100 plus kvadratmeter som behöver bättras på
Vi har inte provat att spackla själv, men någon tidigare ägare hade spacklat några springor i parketten i vårt förra hus. Jag vet inte vilken produkt dom hade använt. Även om färgen matchade så syntes spacklet tydligt eftersom det inte hade träets ådring. Jag tyckte inte att det var snyggt och skulle personligen hellre försöka hitta någon annan lösning eller låta springorna vara kvar.
Klicka här för att svara