Hej!

Dök upp ett klipp på mitt instagram där ett företag spacklade ett fiskbensparkettsgolv med dessa produkter: https://se.pallmann.net/produkt/produktvaegledning/ytbehandling/spackel

Verkar vara lite olika produkter men du blandar i slipdamm i medlet och sen spacklar du hela golvytan för att täppa igen springor.

Ngn som har erfarenhet av detta? Jag har 100 plus kvadratmeter som behöver bättras på
 
Vi har inte provat att spackla själv, men någon tidigare ägare hade spacklat några springor i parketten i vårt förra hus. Jag vet inte vilken produkt dom hade använt. Även om färgen matchade så syntes spacklet tydligt eftersom det inte hade träets ådring. Jag tyckte inte att det var snyggt och skulle personligen hellre försöka hitta någon annan lösning eller låta springorna vara kvar.
 
Hmmm! Intressant! Måste nog undersöka vidare kring detta…
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.