1 941 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Spackla då baksidan av väggen är öppen?
Jag undrar om det är OK att börja spackla på den "färdiga" sidan? Vi har reglat innerväggar på övervåningen och satt en sida gips. Nu håller elektrikern på, sedan ska det in isolering innan vi gipsar andra sidan. Har någon provat att spackla på den färdiga sidan innan det är klart på den andra så att säga? Jag misstänker att det kan vara riskabelt eftersom man i viss mån kan komma åt från insidan när man isolerar eller drar tomrör för el och därmed skapa rörelser i gipset som förstör spacklingen, eller?
Klicka här för att svara