Hej.
Jag har tagit bort gamla vattenrör i källaren och då även den gamla kanalen som de låg i. Som går att se på bilderna diades väggen i källaren samtidigt som man byggde rör-kanslen.

Väggen är någon slags nät och sen puts på själva väggen.

Min tanke är att slipa till kanterna och sen fylla igen där kanalen varit.

Frågan är bara med vad?

Skulle ni klokare där it’s använt Husfix eller dylikt eller räcker det med något lite billigare alternativ kanske?

Nu vart det ont om bilder i inlägget men va det puts på väggen så fortsätt med det.

A alpha_raa skrev:
Hej.
Jag har tagit bort gamla vattenrör i källaren och då även den gamla kanalen som de låg i. Som går att se på bilderna diades väggen i källaren samtidigt som man byggde rör-kanslen.

Väggen är någon slags nät och sen puts på själva väggen.

Min tanke är att slipa till kanterna och sen fylla igen där kanalen varit.

Frågan är bara med vad?

Skulle ni klokare där it’s använt Husfix eller dylikt eller räcker det med något lite billigare alternativ kanske?

• Skadad vägg med avtäckt betong och flera hål, omgiven av vit puts och röda markeringar längs kanterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grov yta med en synlig platta i hörnet av ett rum, visar exponerad betong och halvfärgad vägg med skruvhål.
    Skapa konto
  • Tak och vägg med sprickor och skador. Mörkare lager mellan tak och vägg, samt röda detaljer synliga längs kanten.
    Skapa konto
Stefan N Stefan N skrev:
Nu vart det ont om bilder i inlägget men va det puts på väggen så fortsätt med det.
Hmm. Bilderna verkar ha hamnat i en egen tråd…

Det är någon sorts fästväv och sen nåt på. Tänker att jag mest behöver nåt för syns skull.

J
Lagavägg ifrån Finja är en bra produkt för du kan måla relativt snabbt på det och den funkar med djupare iläggningar med..

• Paket med 15 kg Finja Laga Vägg, byggspackel för väggreparation, vit och blå förpackning.
    Skapa konto
Stort tack! Testade nyss och det verkar funka mycket bra! 🙏

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.