Hej,
skulle vilja installera spabad på terassen. Bor i ett tvåvånings radhus och har en terass på nedervåningen som är upphöjd med 75 cm. Minst 10 meter till närmsta granne.
Jag skulle vilja skära ut hål i terassen och sänka ner ett spabad som då skulle så på den befintliga grusbädden på marken. Det finns ingenting i stadgarna som hindrar detta.
Är det bara att köra, så länge styrelsen godkänt ? (fattar att jag ev. måste kunna återställa vid försäljning)
mvh
Andreas

Det viktiga är föreningens / styrelsens godkännande. Om det finns så är det troligen så att föreningen tar över ansvar för eventuella skador. Du behöver inte återställa vid försäljning, däremot bör du vara tydlig med vad som gäller för en köpare. Att återställa är också en möjlighet

Får du godkännande av föreningen, så är det nog bara att köra. Möjligen läge att kontrollera om det kan krävas någon form bygglov eller bygganmälan. För en villa krävs det inteför en nedsänkt "badtunna", men det gäller något annorlunda regler för flerfamiljsfastigheter, för vissa saker. Har ingen aning om dte kan skilja för ett bad.

Det finns väl några tekniska detaljer att fundera över, hur gör du med utlopp? Hur fyllar du karet? Det är inte alltid tillåtet att fylla med kranvatten (vattenbrist). Vad händer om karet springer läck, kan vattnet skada byggnaden? Jag antar att du behöver en rejäl elanslutning för värme osv?

tack för svar, låter som att det är bara att köra då, förutsatt att el etc funkar !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.