Byggahus.se

Soppåse har en storlek, sopsystemen en annan

1. haddirajan
    Medlem · 715 inlägg

haddirajan

Medlem
    Just det, varför är det så?
    De flesta använder väl ändå inköpskassarna till soppåse förr eller senare.
    Men jag har ännu inte hittat något utdragbart sopsystem där kassarna blir lagom, antingen är de för små eller för stora.
    När det indikerade fullt i mitt senaste från HTH och jag lyfte upp kassen så var den halvfull, kärlet var ca tio liter.
    Någon som har hittat en smart tillverkare som förstått att konsumenterna vill att dessa mått matchar?
    En sån trivial grej kan bli så jobbig, för det är ju så urbota dumt.
    :(

2. M
    Anonym

MaxPax

Anonym
    Antagligen är det för att alla sopsystemstillverkare vill sälja sina egna specifika soppåsar.

Själv kör jag med hink-på-golv-systemet. Funkar klockrent.

Redigerat av moderator 6 feb 2014 17:25
  3. A
    Medlem · 269 inlägg

anno2069

Medlem
    Vårat kök är från Ballingslöv så jag misstänker att inredningen är därifrån också
    Men det som finns under diskbänken som vi använder till sopor går alldeles utmärkt att ha ICA-kassar i och det stämmer med att kasse ser full ut, kasse är full

• Laddar…
  4. A
    Medlem · Stockholm · 6 955 inlägg

Andy78

Medlem
    Sorteringshinkarna åkte ut i alla fal på ena sidan och kör med hink + vanlig soppåse.

• Laddar…
  5. haddirajan
    Medlem · 715 inlägg

haddirajan

Medlem
    Ok, svarar själv. Hittade en som heter Stala EKO-3SK med bl.a. 1 st 16 liters hink. Passar perfekt till klassisk ICA kasse.

6. H
    Medlem · Stockholm · 1 171 inlägg

Hubbe2

Medlem
    Vi kör sopsystem från kvik, där är icakasse perfekt i storlek, och när den är full ja då går det precis att knyta ihop handtagen.

• Laddar…
  7. S
    Husägare · Västernorrland · 287 inlägg

Schlbuditz

Husägare
    Samma i vårt Myresjökök, ICA-kassarna passar perfekt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.