Har kommit på den geniala idén att montera ett tvättnedkast från badrummet direkt till tvättstugan.....(finns säkert fler som gjort det men jag tyckte det var smart).

Nu har jag kommit på ytterligare en genialisk idé och det är att sätta en lucka till ett sopnedkast på väggen så man kan stänga.

Gott om begagnade illaluktande finns det ju men var köper man en ny sån lucka?
Någon som vet, har sökt internet förgäves redan så nu vill jag ha råd och tips!

Tips på andra luckor som skulle passa vore bra. Badrummet skall ha grått kakel på golvet, vita kaklade väggar och vitmenad ek i möbeln. Så något stålaktigt vore bra!

Strålande! Undertecknad är alldeles för lat för att använda sökfunktionen!
:D
/Calle

Förresten...vad kostar eländet? Har du kollat upp det?
Den finns ju på bl a Ahlsell och verkar vara en riktigt industriprodukt som tillverkas i supervolymer!

Vi är fortfarande i tidigt planeringsstadium när det gäller vårt badrum och har inte kollat upp några priser än, men jag hittade ett till företag på nätet där man kanske kan beställa en lucka.

http://www.orbymaskin.com/

Perfekt! You're an angel!

/Calle

Något diskretare variant finns t.ex här, jag har ett par såna i mitt hus för golvvärmefördelare/inspektionsluckor och tycker de smälter in riktigt bra! Öppnas genom att du trycker på ena sidan som sedan är fjäderbelastad, sedan svängs luckan upp på inbyggda gångjärn och stängs enkelt med ett tryck igen. Vore ju riktigt coolt om ni kaklade in en sån i badrummet 8-)

prod105600_0_c.jpg

253836  Inspektionslucka Push Up 200x200  1  ST  282.00 +moms
253837  Inspektionslucka Push Up 300x300  1  ST  369.00 +moms
253838  Inspektionslucka Push Up 400x400  1  ST  410.00 +moms
253839  Inspektionslucka Push Up 500x500  1  ST  516.00 +moms  
253840  Inspektionslucka Push Up 600x600  1  ST  570.00 +moms  

Tjena Calle

Har precis samma idé som ni, och har kommit så långt som till att alla delar är i min ägo.
Och att köpa en lucka från Habo är väl inte det mest ekonomiska, de är hyfsat dyra, har för mig att priset låg någonstans kring 1800 -1900 SEK. :'(
Jag lyckades fixa mitt från ett gammalt hyreshus som skulle rivas. (kostnad- gratis ;D)
Lite skabbigt, men inget som en rejäl polering inte kan ordna.

Hoppas du hittar det du söker.

Örby Maskin = 550 kr + moms!

/Calle

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.