65 788 läst ·
385 svar
66k läst
385 svar
Sonos. Vad göra åt haveriet?
Ett sätt är kanske att återgå till controllern som vi early adopters minns med värme. Speciellt värmen i bastun, där den kunde vara utan problem till skillnad från dagens löjeväckande veka smartphones.
Blir intressant att se om vi kan installera Sonos i nya boendet med framgång eller om man än en gång får bekräftat att hemautomation är för losers.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir intressant att se om vi kan installera Sonos i nya boendet med framgång eller om man än en gång får bekräftat att hemautomation är för losers.
Knappast, fråga den vanliga Sonosanvändaren om nedanstående är lika smidigt.D datja skrev:
D datja skrev:
Att det går att implementera Sonos i exempelvis HA är jag medveten om, det jag ställer mig frågande till är uttalandet "om vi kan installera Sonos i nya boendet med framgång eller om man än en gång får bekräftat att hemautomation är för losers.".J jbernspang skrev:
Jag förstår inte kopplingen att jonmo ev. inte kan installera Sonos i sitt nya boende med att hemautomation skulle vara för losers.
Att installera Sonos har för mig exakt inget med hemautomation att göra, precis lika lite som att sätta upp en ny ljuskälla har. Att både ljuskällan och högtalarna kan användas vid hemautomation är något annat.
Redigerat:
Aha! Missade den delen av det meddelandet. Fastnade på bilden tror jag… 🙂tveksamt skrev:
Att det går att implementera Sonos i exempelvis HA är jag medveten om, det jag ställer mig frågande till är uttalandet "om vi kan installera Sonos i nya boendet med framgång eller om man än en gång får bekräftat att hemautomation är för losers.".
Jag förstår inte kopplingen att jonmo ev. inte kan installera Sonos i sitt nya boende med att hemautomation skulle vara för losers.
Att installera Sonos har för mig exakt inget med hemautomation att göra, precis lika lite som att sätta upp en ny ljuskälla har. Att både ljuskällan och högtalarna kan användas vid hemautomation är något annat.
Men har personen i fråga en zon i köket, en hembio set-up i TV-rummet, en zon på altanen, en zon i badrummet, etc. så kanske det är tröskel att ta sig över.K karlmb skrev:
Försök inte att övertyga mig att lösningen med raspen är lika smidig.
Du menar att det är svårt att koppla ihop alla enheter så det lirar tillsammans?K Kane skrev:
Det var såklart lite spetsigt formulerat, men vi är ju också på byggahus.se...tveksamt skrev:
Att det går att implementera Sonos i exempelvis HA är jag medveten om, det jag ställer mig frågande till är uttalandet "om vi kan installera Sonos i nya boendet med framgång eller om man än en gång får bekräftat att hemautomation är för losers.".
Det jag syftar på är att inbyggd tech i hus är ett generellt problem. De har för mismatchade livslängder. Medveten om att sonos inte nödvändigtvis är inbyggt, men det lider av samma problem. Jag förväntar mig att en musikanläggning inte ska bli brickad när den fortfarande håller måttet i hårdvaran.
För att ersätta (ett välfungerande) Sonos-system behöver hallonpajen kunna strömma synkroniserad musik till högtalare i flera rum.D datja skrev:
Hur gör man det?