R roli skrev:
Det finns inte någon kopplingsdosa uppe vid taket som du kan använda där det finns fas och nolla?. Jag hade en sådan med fastskruvat täcklock som jag satte ett "lamputtag" över, lamputtag har flera hål för att passa både apparat-, kopplings* och takdosor. Sedan bytte jag Sonosens kontakt mot ett lamputtag.
Tack för tipset! Det sitter en kopplingsdosa i väggen ungefär där jag tänkte sätta sonosen, då kanske jag bara kan byta täcklocket mot ett uttag!:D hur är det med IP klassning? Denna sida sitter ju precis ovanför dörren så långt ifrån dusch, kan det då monteras ett vanligt lamputtag?

B Badkarspiraten skrev:
Tack för ett mycket utförligt svar! Men som jag förstår det så finns det egentligen inga regler som säger att sonoskabeln inte får anslutas direkt i anslutningsdosan ( Dosan är gjord för två anslutningskablar så finns plats för en till)?Jag får nog höra med min elektriker och se vad han har för uppfattning :)
Så uppfattningar på detta forum duger inte ;) Du läste väl mitt sista stycke också. Jag var nog lite snål där faktiskt, då jag skulle höja rejält på ögonbrynen för detta.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Jag begriper inte riktigt fixeringen vid att ansluta den fast. Det kommer att se ut som ett rent hempul och jag kan inte inse att det medför några fördelar. Snarare tvärtom.
Om Sonosen alls är godkänd att ha i den miljön så gäller det naturligtvis med anslutning till vägguttag. Ser man bara till att få vägguttaget i rätt zon så är väl allt löst?

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
A alfista skrev:
Jag begriper inte riktigt fixeringen vid att ansluta den fast. Det kommer att se ut som ett rent hempul och jag kan inte inse att det medför några fördelar. Snarare tvärtom.
Om Sonosen alls är godkänd att ha i den miljön så gäller det naturligtvis med anslutning till vägguttag. Ser man bara till att få vägguttaget i rätt zon så är väl allt löst?
Kan bara hålla med, hempul!
Men @Badkarspiraten ska ju anlita elektriker för detta jobb #1, bli intressant vad elektrikern säger om att göra en fast installation av Sonos kabeln.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.