1 474 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Sommartid, vintertid valfri tid?
Medlem
· Stockholm
· 430 inlägg
Om går in på http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editoptions och scrollar ner till "Alternativ för sommartid:" och sedan sätter den på automatisk så kommer iaf sommar- och vinter-tid fungera som det ska här på Byggahus.
Resten av världen kan den inställningen inte göra något åt dock.
Resten av världen kan den inställningen inte göra något åt dock.
Medlem
· Stockholm
· 430 inlägg
Jo, vi brukar väl inte vara världens snabbaste på att komma ihåg att ställa om den där "automatiska" inställningen. (Ja, automatisk betyder att en administatör ställer det manuellt.)
Vidare så brukar följande (eller liknande) konsversation utspelas mellan mig och Per en eller två gånger i veckan i runt en månad efter skiftet..
Per: Nu ställer jag om tiden till sommartid!
Jag: Ok, då skriver jag upp det på listan över ändrade inställningar så det inte glöms bort.
<lite senare>
Jag: Nu nollställer jag alla inställningarna, vi har inte gjort någon ändring som ska sparas va?
Per: Nej, inte vad jag kan komma ihåg.
Jag: Bra. Jag kan inte heller komma ihåg någon ändring.
<två dagar senare>
Per: Varför går klockan en timme fel?
Så jag misstänker att du och ganska många andra helt enkelt lessnat på "automatiken" och ställt in det själva.
Vidare så brukar följande (eller liknande) konsversation utspelas mellan mig och Per en eller två gånger i veckan i runt en månad efter skiftet..
Per: Nu ställer jag om tiden till sommartid!
Jag: Ok, då skriver jag upp det på listan över ändrade inställningar så det inte glöms bort.
<lite senare>
Jag: Nu nollställer jag alla inställningarna, vi har inte gjort någon ändring som ska sparas va?
Per: Nej, inte vad jag kan komma ihåg.
Jag: Bra. Jag kan inte heller komma ihåg någon ändring.
<två dagar senare>
Per: Varför går klockan en timme fel?
Så jag misstänker att du och ganska många andra helt enkelt lessnat på "automatiken" och ställt in det själva.
Klicka här för att svara