Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Så var det dags att ställa fram klockan en timma vid 02.00 inatt. Är det bara jag som tycker att det är helt idiotiskt och onödigt? Det tar jättelång tid för min kropp att ställa om sig och jag tycker det är urjobbigt. Om jag fick bestämma skulle vi avskaffa det direkt. Vad tycker du?
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Möjligtvis det kunde jag gå med på 
Om man ändå får fantisera, kan vi inte avskaffa vintern som sådan istället...?

För mig har ändringen till sommartid alltid upplevts som fantastiskt. Man har gått en hel vinter och tyckt att det är mörkt och tråkigt...sen börjar det ljusna så här i mars, och sommartiden riktigt boostar känslan av att det är ljust på eftermiddagen/kvällen.
Ändringen till vintertid känns inte alls lika jobbig, då har man laddats upp i flera månader och är psykiskt inställd på att vintern är på väg. Då längtar man lite efter att mysa inomhus med tända ljus, sprakande brasa och goda grytor puttrande på spisen.
Ändringen till vintertid känns inte alls lika jobbig, då har man laddats upp i flera månader och är psykiskt inställd på att vintern är på väg. Då längtar man lite efter att mysa inomhus med tända ljus, sprakande brasa och goda grytor puttrande på spisen.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Det tar flera veckor för mig att vänja mig vid att stiga upp en timma tidigare. Sömncykeln blir helt rubbad.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Ja?
Jag tänkte att om det tar flera veckor för dig att anpassa dig till en timmes skillnad, då måste det ju vara hopplöst att resa till andra tidszoner.
Ett litet förslag i all välmening: vad tror du om att smyga in kroppen i sommartiden? Alltså om du normalt sett går upp klockan 07:00 så kan du i början av mars gå upp kl 06:55, 06:50, 06:45 osv. När sommartiden kommer så är du nere på kl 06:00 vilket ju då är kl 07:00.
Ett litet förslag i all välmening: vad tror du om att smyga in kroppen i sommartiden? Alltså om du normalt sett går upp klockan 07:00 så kan du i början av mars gå upp kl 06:55, 06:50, 06:45 osv. När sommartiden kommer så är du nere på kl 06:00 vilket ju då är kl 07:00.
Det är vintertiden som borde avskaffas!
Bondesamhället finns inte längre! Vi har bättre nytta av kvällssolen i det moderna samhället. Med vintertid så är det mörkt när man åker till jobbet, och lika mörkt när man slutar. Dessutom har vi redan sommartid större delen av året (7 mån). Lika bra att ha det hela året!
Bondesamhället finns inte längre! Vi har bättre nytta av kvällssolen i det moderna samhället. Med vintertid så är det mörkt när man åker till jobbet, och lika mörkt när man slutar. Dessutom har vi redan sommartid större delen av året (7 mån). Lika bra att ha det hela året!