Några fler varianter:

Vit tvåvåningsbyggnad med blå fönsterluckor och dörrar, belägen mot en stenig bakgrund under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit fasad med modern design, två våningar och blåa fönsterluckor på varje våning.
Skapa konto
Litet hus med två våningar och blå fönsterluckor, ljus fasad och blå dörr, beläget mellan stenbyggnader.
Skapa konto
Vit tvåvåningsfasad med gröna fönsterluckor och glasdörr, stenhus intill upp till höger.
Skapa konto
Fasad av ett tvåvåningshus med beige puts, gröna fönsterluckor och glasdörrar, del av en diskussion om bygglösningar.
Skapa konto

• Gilla
pdov och 2 till
  • Laddar…
Kul renderingar! Röstar på gult och pastellgrönt eller vitt och träfärgat.

• Gilla
mvs
  • Laddar…
T
Den varma grå håller sig nog snygg bäst mot smuts och funkar mot det lite gula i plattsättningen, men det gör även den gula.
Med vitt så blir väl svalast på sommaren.

När det gäller snickerier så skulle de ljusare blå och gul puts vara en blinkning till "svenskhuset" på gatan ;)

Tror även att vita snickerier gör mindre värme på det vita och därmed klarar sig träet bättre över tid, kan ju vara svårare att hålla rent/snyggt så då kan ju en pastellblå (vanlig i övriga medelhavsområdet) vara bra.
Tycker även att den ljust gröna var snygg mot det gula.

T Testarn skrev:
Den varma grå håller sig nog snygg bäst mot smuts och funkar mot det lite gula i plattsättningen, men det gör även den gula.
Med vitt så blir väl svalast på sommaren.

När det gäller snickerier så skulle de ljusare blå och gul puts vara en blinkning till "svenskhuset" på gatan ;)

Tror även att vita snickerier gör mindre värme på det vita och därmed klarar sig träet bättre över tid, kan ju vara svårare att hålla rent/snyggt så då kan ju en pastellblå (vanlig i övriga medelhavsområdet) vara bra.
Tycker även att den ljust gröna var snygg mot det gula.
Tack för svar! Gillar själv den kombon du nämner sist. Lyckades få in stenplattorna på bilden samt muren som finns till vänster. Jobbar på lite förbättringar och återkommer 🙂

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
M mvs skrev:
Tack för svar! Gillar själv den kombon du nämner sist. Lyckades få in stenplattorna på bilden samt muren som finns till vänster. Jobbar på lite förbättringar och återkommer 🙂
Jag tycker den blåa färgen blir bäst. Men som pensionerad sjöman så är jag ju jävig i detta fallet.

• Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
Vi hade just omröstning i familjen. Här det vinnande bidraget:

Vit husfasad med blå fönsterluckor, uteplats med bord och stolar, samt blomsterdekorationer i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Appendix och 13 till
  • Laddar…
T
M mvs skrev:
Vi hade just omröstning i familjen. Här det vinnande bidraget:

[bild]
Det blir ju jättebra. Fortfarande lite kontrast med de blå fönsterluckorna men inte överdrivet när ni har fönsterbågarna i samma kulör som fasaden. 👍

• Gilla
mvs
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Det blir ju jättebra. Fortfarande lite kontrast med de blå fönsterluckorna men inte överdrivet när ni har fönsterbågarna i samma kulör som fasaden. 👍
Tack. Kul att du gillade färgvalet. Själv lutade jag mot ljusgul fasad, men majoriteten tyckte bäst om denna. Men jag gillar även denna, så funkar för mig också.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Så här ser framsidan ut just nu:

Byggnad under renovering med byggställning, varningsskyltar och träd i förgrunden.
Skapa konto

Lyckades plocka bort det mesta med ChatGPT. Långt ifrån perfekt, men tillräckligt bra för att kunna färgsätta.

Själv tycker jag att det blir för intensivt om vi också målar dörrarna blått:

Vit byggnad med blå dörrar och fönsterluckor, omgiven av stenmur, under klarblå himmel med vita moln.
Skapa konto

Känns nästan mer naturligt och avslappnat med bruna dörrar:

Vit stenhusfasad med två fönster med blå fönsterluckor och två bruna dörrar. Stentrappa leder till mindre dörr vid sidan.
Skapa konto

Vad tycker ni?

• Gilla
Beemaster och 4 till
  • Laddar…
TRJBerg
M mvs skrev:
Så här ser framsidan ut just nu:

[bild]

Lyckades plocka bort det mesta med ChatGPT. Långt ifrån perfekt, men tillräckligt bra för att kunna färgsätta.

Själv tycker jag att det blir för intensivt om vi också målar dörrarna blått:

[bild]

Känns nästan mer naturligt och avslappnat med bruna dörrar:

[bild]

Vad tycker ni?
Bägge fungerar. Fast jag föredrar en mer grå/ljusare brun. Den på bilden ser nästan nybetsad ut, föredrar någonting som ser lite äldre/väderbiten ut s a s.

• Gilla
mvs
  • Laddar…
Klart det ska va vara blått och vitt 🙂

• Haha
mvs och 1 till
  • Laddar…
T
Jag tycker att du tänker rätt. Det bruna ger ett varmt och välkomnande intryck.
(Ang väderbiten så kommer det att bli så med tiden...)

• Gilla
mvs
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Bägge fungerar. Fast jag föredrar en mer grå/ljusare brun. Den på bilden ser nästan nybetsad ut, föredrar någonting som ser lite äldre/väderbiten ut s a s.
Jag håller med. Det är dock väldigt svårt att få till nyansen med ChatGPT. En nyans ljusare hade varit bra.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Jag tycker att du tänker rätt. Det bruna ger ett varmt och välkomnande intryck.
(Ang väderbiten så kommer det att bli så med tiden...)
Ja, så är det. Otroligt vad den saltiga luften där nere sliter på alla trädetaljer. Kommer nog gå snabbt...

Jag håller med om att bruna dörrar var snyggare

• Gilla
mvs
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.