7 368 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Solfolie, något att ha?
Medlem
· Östergötland
· 450 inlägg
Funderar på om man ska köpa solfolie eller inte.
Har kommit ut i min hemstad på blocket, en som har en ny folie på 5x10m som jag får för 3000:-, är det bra pris? Har en kidneyformad pool men det är väl bara klippa till den till rätt storlek antar jag...
Behöver man ställning till den?
Är det en bra investering annars då? För 3000:- kan ju värmepumpen gå ganska mycket för annars!
Har miamipools "rolltop" som överdrag annars!
Har kommit ut i min hemstad på blocket, en som har en ny folie på 5x10m som jag får för 3000:-, är det bra pris? Har en kidneyformad pool men det är väl bara klippa till den till rätt storlek antar jag...
Behöver man ställning till den?
Är det en bra investering annars då? För 3000:- kan ju värmepumpen gå ganska mycket för annars!
Har miamipools "rolltop" som överdrag annars!
Hej
Jag köpte en solfolie i tyskalnd hos www.merken.at, Weixelbaumer GmbH
6*3 meter för 82,20 EUR inkl frakt inköpt 2013.
I lördags när solen var på sin goa sida ökade poolen från 15 till 17 grader.
Enligt reklamen för solfolie ska dessa kunna ge 6 gr på en dag, fan tror på det, men jag köpte den sent på året så jag har ingen aning.
Förutom att solen kommer in och ner i poolen är den stora fördelen att vattnet inte dunstar. Att vattnet inte dunstar ger per def. att värmen inte försvinner.
h
Per
Jag köpte en solfolie i tyskalnd hos www.merken.at, Weixelbaumer GmbH
6*3 meter för 82,20 EUR inkl frakt inköpt 2013.
I lördags när solen var på sin goa sida ökade poolen från 15 till 17 grader.
Enligt reklamen för solfolie ska dessa kunna ge 6 gr på en dag, fan tror på det, men jag köpte den sent på året så jag har ingen aning.
Förutom att solen kommer in och ner i poolen är den stora fördelen att vattnet inte dunstar. Att vattnet inte dunstar ger per def. att värmen inte försvinner.
h
Per
Klicka här för att svara