I mars beställde jag solcellsanläggning på 14 kwh med beräknad montering i juni ingen som helst respons därefter från byggfirman som sålde. När jag hörde av mig i juli sade dom att det var leveranssvårigheter men att jag kunde återkomma efter deras semester vecka 30. Då jag återigen kontaktar dem får jag ett kort svar att det fortfarande är leveransproblem. Lite irriterad frågar jag varför dom fortfarande annonserar om försäljning då dom inte kan leverera, svaret blir att det inte är samma komponenter dom säljer nu. Jag vet att det är stora prisökningar på allt numera men jag trodde att ett avtal gällde ändå. Nu vill firman ge ett nytt förslag som jag förmodar kommer att bli dyrare, och kanske inte lika bra. Vad har man för rättigheter när det gäller ingångna avtal?

Har de inte fått hem materialet från sin leverantör så kan de inte göra så mycket. Gissar att ert avtal har någon force major ang komponentbrist.

Men de verkar ju tillmötesgående om de vill sätta upp ett annat märke på paneler/riktare, men till samma kostnad som ni ursprungligen kom överens om givetvis. Det hade varit min inställning iallafall.

Tips.Skäller du ut dem eller verkar allmänt gnällig så minskar deras välvilja att hjälpa dig just nu. Håll god ton tills den dag det verkligen behövs. (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.