L lat skrev:
Det jag får fram.
[länk]

Deras grej är tydligen mjukvara som beräknar solinstrålning samt affärsupplag, hårdvara köps på div håll inkl installation.
Tack. Intressant. Lite för ungt företag för att det ska kännas riktigt bra i magen. Imponerade dock att bli marknadsledande så snabbt. Kanske måste vända blicken mot Norge för att hitta någon som kan lämna referenser.

Det jag inte gillar är deras motvilja att göra fysiska besök. Visst är det modernt att sälja via webben men en investering av denna storleken vill jag nog bolla med någon på plats i ett klassiskt säljsamtal.

Kolla även med ex Svea solar och Energiengagemang, vet flera som varit riktigt nöjda med dessa!

Ett hembesök förutsätts för att kunna göra en anläggning designad just efter de aktuella förutsättningar då varje installation är unik!

• Gilla
Fredrick Arvidsson
  • Laddar…
M magnetens skrev:
Kolla även med ex Svea solar och Energiengagemang, vet flera som varit riktigt nöjda med dessa!

Ett hembesök förutsätts för att kunna göra en anläggning designad just efter de aktuella förutsättningar då varje installation är unik!
Svea Solar är de ENDA som har bemödat sig med att komma ut på plats för att mäta taket och kolla förutsättningarna. Helt otroligt. Tyvärr ligger de lite för högt i pris(ca 10.000:-) gentemot andra leverantörer. Än så länge iaf.

• Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
Kvalitet kostar ibland lite extra...

Fredrick Arvidsson Fredrick Arvidsson skrev:
Svea Solar är de ENDA som har bemödat sig med att komma ut på plats för att mäta taket och kolla förutsättningarna. Helt otroligt. Tyvärr ligger de lite för högt i pris(ca 10.000:) gentemot andra leverantörer. Än så länge iaf.
En av anledningen till att dem är dyrare är självklart att de kör ett platsbesök. Marginalerna är hårt pressade på mindre system och därför väljer många företag att avstå platsbesök.
Besöket minskar dock risken för problem och förseningar vid installation.

• Gilla
magnetens
  • Laddar…
Du har väl husritning samt väderstreck, gör jobbet själv! Detta klarar alla, helst om man är husägare...

M magnetens skrev:
Kvalitet kostar ibland lite extra...
Så KAN det vara men inget pekar på att just Svea Solar har bättre kvalitet än de andra leverantörerna som har lämnat offerter.

D Doktor Sol skrev:
En av anledningen till att dem är dyrare är självklart att de kör ett platsbesök. Marginalerna är hårt pressade på mindre system och därför väljer många företag att avstå platsbesök.
Besöket minskar dock risken för problem och förseningar vid installation.
10.000:- för att åka från Sollentuna till Täby och spendera 30 minuter på plats? Skulle inte tro det...

Så KAN det vara men inget pekar på att just Svea Solar har bättre kvalitet än de andra leverantörerna som har lämnat offerter.
Jag har precis tagit in offerter från Otovo, nordensolar, svea mfl. Alla (utom otovo som inte specar upp vad man får) har i princip samma utrustning, det som skiljer är panelerna. Men googlar man priset på panelerna om man köper separat så ligger de i samma prisklass

10.000:- för att åka från Sollentuna till Täby och spendera 30 minuter på plats? Skulle inte tro det...
Jo men du måste räkna med att kanske 1/10 besök resulterar i ett köp

H Husqvarna220Ac skrev:
Du har väl husritning samt väderstreck, gör jobbet själv! Detta klarar alla, helst om man är husägare...
Klart jag klarar och har redan gjort. Installation av solceller handlar dock om mer än att kolla väderstreck och mäta taket. Jag vill att en fackman kollar förutsättningar för installation och montage för att tidigt fånga upp ev. problem.

N noone70 skrev:
Jo men du måste räkna med att kanske 1/10 besök resulterar i ett köp
Nja, beror ju på hur bra säljare man är. Jag har inte lust att betala för andras oförmåga.

F
N noone70 skrev:
Jag har precis tagit in offerter från Otovo, nordensolar, svea mfl. Alla (utom otovo som inte specar upp vad man får) har i princip samma utrustning, det som skiljer är panelerna. Men googlar man priset på panelerna om man köper separat så ligger de i samma prisklass
Har också fått offert från Otovo. Stör mig mycket att man varken får svar på exakt vad det är för utrustning eller vem som installerar den.

Jag hävdade också att jag eventuellt har skugga på en del av taket pga av en hög tall och av den anledningen kanske behövde optimerare och om det då är med i offerten. Svaret jag fick var att det var ingen skugga på sattelitbilderna på hitta.se :rolleyes:

Jag väljer nog nån annan som orkar titta på plats eller så gör jag det själv.

• Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Norden Solar hade jag missat. Tack för tipset!

Svenska sol i Danderyd?

• Gilla
Grydis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.