1 403 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Solcell fritidshus utan ström.
Hej har ett nybyggt fritidshus på 30m2 och det finns inge möjlighet att koppla upp sig på elnät, så jag ska införskaffa solceller, främst till att driva Tv:n och ladda mobiltelefonen.
Är detta ett bra pris?
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...MIoKLp2IbN4gIVTuWaCh1nvAPJEAQYAiABEgKyw_D_BwE
Jag köper gärna ett komplett kitt med allt som behövs.
Är detta ett bra pris?
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...MIoKLp2IbN4gIVTuWaCh1nvAPJEAQYAiABEgKyw_D_BwE
Jag köper gärna ett komplett kitt med allt som behövs.
Det finns en lista på vad paketet innehåller. Jämför priset på de ingående delarna så får du en vettig uppfattning.
Har inte räknat igenom men är inte förvånad med tanke på batteriet.
Jag har några synpunkter.
Det är bara 2,5 kabel i paketet. Lämpligt med kraftigare mellan regulator, solceller och batterier.
Står inget om huruvida kablarna är förtenta. Rekommenderas.
Regulatorn är en pulsmodulerande typ. De är enklare i utförandet men ger mindre än MPPT (Max PowerPoint Tracking).
Såg inget i listan om säkringar. Åtminstone borde det sitta en säkring på batteriet. Kan vara att det ryms i begreppet kopplingsdosa. Svårt att veta utan att se grejerna.
Det du inte skrivit men som förmodligen blir en prioritet är kyl. Paketet räcker för det om du undrar. En TV drar mer.
Jag skulle plocka ihop ett paket av lösa delar och utöka solcellerna på bekostnad av batterikapaciteten. Men det är bra som det står också.
Mvh Findus
Har inte räknat igenom men är inte förvånad med tanke på batteriet.
Jag har några synpunkter.
Det är bara 2,5 kabel i paketet. Lämpligt med kraftigare mellan regulator, solceller och batterier.
Står inget om huruvida kablarna är förtenta. Rekommenderas.
Regulatorn är en pulsmodulerande typ. De är enklare i utförandet men ger mindre än MPPT (Max PowerPoint Tracking).
Såg inget i listan om säkringar. Åtminstone borde det sitta en säkring på batteriet. Kan vara att det ryms i begreppet kopplingsdosa. Svårt att veta utan att se grejerna.
Det du inte skrivit men som förmodligen blir en prioritet är kyl. Paketet räcker för det om du undrar. En TV drar mer.
Jag skulle plocka ihop ett paket av lösa delar och utöka solcellerna på bekostnad av batterikapaciteten. Men det är bra som det står också.
Mvh Findus
Klicka här för att svara