VÄr putsade fasad (mörkgrÄ, nÀstan svart) ca 10 Är gammal ser lite blek och trÄkig ut.
Det ser ut för mig som att den Àr solblekt dÄ solen gassar hela dagen pÄ sommaren och den Àr inte sÀrskilt smutsig nÀr jag tittar pÄ nÀra hÄll. Har kört vanlig fasadtvÀtt pÄ baksidan men blev ingen riktig skillnad.
Nu till twisten.. VÄr hund brukar lÀgga sig pÄ samma plats intill fasaden som alstrar vÀrme (röd cirkel), och nÀr han lÀgger sig dÀr sÄ gnider han pÀlsen mot fasaden och ser man pÄ, dÀr ser den frÀsch och fin ut utan solblekning⊠Antar att oljan i pÀlsen gnider av sig mot fasaden och ger den nÄn sorts lyster
SĂ„ min frĂ„ga Ă€r till er som kan, kan man polera upp fasaden pĂ„ nĂ„got smart sĂ€tt liknande det hunden gör eller mĂ„ste man mĂ„la om hela skiten? đŹ
Det ser ut för mig som att den Àr solblekt dÄ solen gassar hela dagen pÄ sommaren och den Àr inte sÀrskilt smutsig nÀr jag tittar pÄ nÀra hÄll. Har kört vanlig fasadtvÀtt pÄ baksidan men blev ingen riktig skillnad.
Nu till twisten.. VÄr hund brukar lÀgga sig pÄ samma plats intill fasaden som alstrar vÀrme (röd cirkel), och nÀr han lÀgger sig dÀr sÄ gnider han pÀlsen mot fasaden och ser man pÄ, dÀr ser den frÀsch och fin ut utan solblekning⊠Antar att oljan i pÀlsen gnider av sig mot fasaden och ger den nÄn sorts lyster
SĂ„ min frĂ„ga Ă€r till er som kan, kan man polera upp fasaden pĂ„ nĂ„got smart sĂ€tt liknande det hunden gör eller mĂ„ste man mĂ„la om hela skiten? đŹ
Produkter som diskuteras: "fasadtvÀtt"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
TvÀtta bort alger utomhus
1 499 kr inkl moms
LĂ€s mer
Vilken fÀrg
Vilken fÀrg anvÀnde du? Min, frÄn början mörkgrÄ, Àr idag mycket ljusgrÄ. Södersidan som utsÀtts för den österlenska starka solen Àr mycket blek men norrsidan har blekts lika mycket och Àven förrÄdet som ligger "i mörker". Fasaden Àr 17 Är och jag Àr besviken.B Big#6 skrev:
Jag har ingen aning vilken fĂ€rg som anvĂ€nts dĂ„ vi flyttade in 2015 och huset Ă€r renoverat 2012, och han som har renoverat huset Ă€r fullstĂ€ndigt ohjĂ€lpsam nĂ€r det kommer till att frĂ„ga vad han har gjort⊠đ€·ââïžyonna skrev:
Klicka hÀr för att svara