Hej. Jag tänker lägga altan/trall på en del av min tomt som är rätt tråkigt.
Husets tidigare ägare hade bara börjat lägga stora svarta (granit?) plattor men slutade då de bestämde sig för att sälja kåken.
Det är berg så det växer inte särskilt mycket men jag bör ändå göra något.
Vad rekommenderar ni? Se bilder och kom gärna med förslag.

• Ogräsbevuxen trädgård med grus, mossig mark och ojämna stenplattor, omgärdad av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ogräs och gräs på en tomt med stenar och granitplattor. En bänk syns i bakgrunden bland buskar och träd, bredvid ett staket.
    Skapa konto
  • Trädgård med ojämna gräsytor, stora mörka stenhällar, buskage och en träbänk mot en bakgrund av träd och trästaket.
    Skapa konto
  • Gräsyta med spridda mossfläckar och vissna löv. Perfekt plats för en altan eller förbättrad trädgårdsdesign.
    Skapa konto
  • Ogräsbevuxen tomt med stora svarta plattor, grönska och en bänk i bakgrunden, omgiven av buskar och träd.
    Skapa konto
T
Det är skifferskivor som ligger där idag.

Gräv bara bort svålen (det som växer och jorden den är i) och sen plintar för bärlina. Markduk med lite grus på för att stoppa tillväxt under altanen och sen reglar och trall på det.

Om det är nära berg så gjut plintar annars kan ni nog gräva ner färdiga plintar.

T Testarn skrev:
Det är skifferskivor som ligger där idag.

Gräv bara bort svålen (det som växer och jorden den är i) och sen plintar för bärlina. Markduk med lite grus på för att stoppa tillväxt under altanen och sen reglar och trall på det.

Om det är nära berg så gjut plintar annars kan ni nog gräva ner färdiga plintar.
Tack så mycket för tipset, nu vet jag namnet på stenen också. 😀

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.