Y
Dålig rubrik.

Jag har en stor gammal elradiator som värmer vattenrummet så fint, men blir ju ruinerad påköpet.

Skulle vilja hitta något man har mellan vägguttaget och radiatorn som mäter temperaturen och bara matar ström när det behövs.

Har det dyktupp några sånna stickkontaktslösningar?
Alternativt givare lämpade för sätta egna kablar och stickkontakter på.

------------------

Vad tror ni är mest lönsamt. Min gamle 1meter långa cylinderformade sak med kylflänsar...
Eller sån 500kr oljefyllda radiator med inbyggd termostat..

Redigerat:
Y
Sedär, ja sån är det. Jag som tyckte den såg halvt skrämmande ut och funderade på slänga den, hehe. Fast har inte sett någon "temperaturbegränsare" på min dock, får kolla efter detta.

Den hos clasohlson hade endel dåliga betyg från köpare. =(

Ska du köpa en hyfsad termostat och styra radiatorn så tror jag det blir lönsammare att köpa en ny radiator.

Annars får du väl köpa en lös termostat som styr, för det är väl bara 230V? frico har en bra termostat för detta, den kostar nog nån tusenlapp drygt.
Typ denna http://frico.se/KRT1901Thermostat_10211sv-SE.aspx

Y
Eyeball skrev:
Annars får du väl köpa en lös termostat som styr, för det är väl bara 230V? frico har en bra termostat för detta, den kostar nog nån tusenlapp drygt.
Typ denna [länk]
Mmm.. Lite lustigt för jag pratade med en elektriker idag och fick samma tips. :)

Yrrol skrev:
Mmm.. Lite lustigt för jag pratade med en elektriker idag och fick samma tips. :)

Nog bara för att det är ett bra tips ;)

Y
Dyrt dock. Sen skissa han hur det skulle kopplas mot ett vägguttag och då handlar det ju om fastinstallation vilket tar emot lite.

Så, jag är öppen för fler förslag. =)

Då får du nog leta efter nåt likt den Bo länkade till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.