Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Jag söker ett innertak!
Vi har precis rivt ner en platsbyggd garderob. Vi fick berättat att det skulle va tak under, för de förra ägarna har inte lagt det taket så det borde varit original men det var det tydligen inte. Ägarna innan dem är inte vid liv så de kan jag tyvärr inte fråga.
Är det någon som har en aning om vad för tak det är och om det går att köpa/få tag på?
Är vitmålat iallafall så färgen är furu.
Skulle gärna fixa till enbart detta istället för att lägga om hela taket
Vi har precis rivt ner en platsbyggd garderob. Vi fick berättat att det skulle va tak under, för de förra ägarna har inte lagt det taket så det borde varit original men det var det tydligen inte. Ägarna innan dem är inte vid liv så de kan jag tyvärr inte fråga.
Är det någon som har en aning om vad för tak det är och om det går att köpa/få tag på?
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Du glömde bilden tror jag..Jennifer Edman skrev:
Jag söker ett innertak!
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Bilderna!
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Är någon typ av pärlspont,men det finns massor av olika.... jag hade försökt såga eller rita av profilen och sedan börja besöka bygghandlare..
Jag har aldrig sett denna profil tidigare, men kanske det är någon lokal variant och som kan återskapas av hyvleri i närheten där du håller hus. Har du tur så finns stålen kvar för att komma ner i kostnad.
Med vänlig hälsning, Masen
Med vänlig hälsning, Masen
Klicka här för att svara