namnbyte
mikethebik mikethebik skrev:
Kanske missförstod, men det var denna meningen jag reagerade på:

"Vad läkare under patientbesök häver ur sig tar jag gärna med en skopa salt, ofta verkar de säga vad som helst för att få iväg patienten"

Tolkade det som att du inte tror att läkarna vet bättre i sådana situationer, men om det var jag som inte fattade vad du menade kan du väl utveckla.
Anledningen till att jag har åsikten, men den gäller såklart inte alla läkare som default, är att min hjärtsjukdom under 4 år och säkert 30+ vårdbesök med kraftiga symptom har avskrevits som ångest utan mer hjälp eller intresse än att de erbjudit tider hos psykolog. Tills den dagen jag lyckades få hem en ambulans och åkte in som akutlarm, hade då haft en vilopuls på 160-210 under 2+ timmar. Det tyckte de Äntligen inte var ångest eller hypokondri, och en läkare bemödade sig att verkligen se över mitt EKG. Hon hittade att jag haft svagt både flimmer och fladder vid många tidigare besök/EKG också där jag blivit hemskickad med svepskäl.

Så ja jag är tämligen bitter på vården, och hyser mycket tvivel kring många läkares förmågor eller intresse. Nu har du hela bilden.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Anledningen till att jag har åsikten, men den gäller såklart inte alla läkare som default, är att min hjärtsjukdom under 4 år och säkert 30+ vårdbesök med kraftiga symptom har avskrevits som ångest utan mer hjälp eller intresse än att de erbjudit tider hos psykolog. Tills den dagen jag lyckades få hem en ambulans och åkte in som akutlarm, hade då haft en vilopuls på 160-210 under 2+ timmar. Det tyckte de Äntligen inte var ångest eller hypokondri, och en läkare bemödade sig att verkligen se över mitt EKG. Hon hittade att jag haft svagt både flimmer och fladder vid många tidigare besök/EKG också där jag blivit hemskickad med svepskäl.

Så ja jag är tämligen bitter på vården, och hyser mycket tvivel kring många läkares förmågor eller intresse. Nu har du hela bilden.
Ok, tråkigt att sådant händer och inte ok att det trots allt gör det.
Sedan är ju läkare också lika som oss andra och gör misstag, deras misstag kan ju vara värre än när jag gör det i mitt jobb och kanske leder till något värre.

Dra inte alla över en kam dock, och just TommiB är i mitt tycke en av forumets top 10 när det gäller bra, vettiga och informativa inlägg, även utanför sin profession, han kan gärna bli min läkare när som helst.

Hoppas att du får ett fortsatt bra liv med större tilltro till dem som oftast gör ett väldigt bra jobb!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.