Ja, det hade kanske varit nåt! Ska genast göra en ny skiss när jag kommer hem. :)
Gillar din andra idé lite bättre faktiskt. Det gör stödet lite mer diskret och inte så iögonfallande. Man kanske kan slänga på det på båda borden så det blir mer symetriskt i så fall.

Fasen, nu blev jag så där byggsugen igen. ;D

Så ja, då var ytterligare en skiss klar. Tycker att detta blev riktigt bra! :)

soffbord_planka_s.jpg

Saken är att jag måste bli av med mitt gamla soffbord innan jag börjar med ovanstående projekt av utrymmesskäl. Någon som kan tänkas vara intresserad av detta tro?
http://www.blocket.se/vi/8695389.htm?ca=15_s

Så ja, nu var bordet sålt och jag var häromdagen på Silvan för att se vad de tar för en 3-meters bänkskiva i ek. 40mm tar de 1999:- för vilket är rätt överkomligt. Kikade även på Byggmax, Hornbach och Bauhaus, men Byggmax hade inga bänkskivor sa damen jag frågade, och Hornbach och Bauhaus hade inte i de måtten som jag behöver.

Nu ska jag bara klura ut hur jag ska få hem en 3-metare i en liten Opel Astra utan dragkrok... Får försöka ragga upp nån med dragkrok och hyra en kärra, elternativt någon med lång bil och takräcke. Så fort detta är gjort ska det självklart tas en massa bilder och postas här! :)

De har förmodligen en såg/kaptjänst i butiken. Be dem såga av skivan i några lämpliga längder så får du in den i bilen. Bauhaus tar bara typ 20 kr för raka snitt i skivor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.