Jag har ett behov av att jämna av golv i tvättstuga för två maskiner under nåt år som vi bor där. Men jag har verkligen ingen lust att preppa gammalt målat golv och förbereda för avjämning samt flyta.

Funderar på att dra ihop en träram med ställbara ben istället.

Nån som testat det? Man vill ju inte att maskinerna ska skaka av. Hur fick du det stabilt nog för centrifug osv?

En sockel i trä kommer garanterat räcka. Gör den av t ex 45x95 regel. Istället för ställbara ben kan du enkelt väga in ramen med kilar. Antingen köper du färdiga kilar i plast, eller så tar du små bitar av trä och täljer till.

Vill du ha det lite snyggare och använda fötter finns det kraftigare fötter som absolut kommer hålla. Eller varför inte en färdig bas?
https://cdon.se/produkt/xmtech-just...in-och-frys-last-300-kg-gra-32ab3cd8bbe844f9/

Finns flera olika att välja på. Priset kan vara svårt att slå med egentillverkad ram och fötter.

• Gilla
Distordera
  • Laddar…
T
Det fungerar med stativ eller en ram med fötter. Vi har en stor 8 kg tvättmaskin som står på en metallstativ med justerbara fötter och den står still även när det centrifugerar en full maskin.
Vi har klinkergolv som är rätt stort fall mot golvbrunnen men det är inga problem.

• Gilla
Distordera
  • Laddar…
Om du är orolig för att den rör sig så gör sockeln något större. Annars brukar det finnas hål i sockeln på själva maskinen så på med en gummibricka och skruva fast maskinerna.

• Gilla
Distordera
  • Laddar…
Tusen tack ska ni ha för bra input. Då kör jag på en 45x95 något större med kilar. Trevlig kväll!!

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.