4 741 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
sockel i framkant eller indragen!??
Jag är mitt uppe i ombyggnaden av mitt kök.
Planeringen och valet av luckor är i det stora klar -
nu saknas bara vissa små detaljer
...som jag inte kan lösa utan hjälp! :-/
Huset är från början av 20-talet,
köket är på 35 kvm och blir i lantlig stil.
Vita luckor, vitt fasat kakel samt tegelgolv.
Men hur ska jag placera golvsockeln?
Ska den vara indragen under skåpen eller satt i framkant?
Jag tycker att det är snyggare (i ett "lantkök") med sockel i framkant men är en aning orolig för mina tår!
Undrar om jag ständigt kommer att sparka i sockeln när jag arbetar i köket.... ???
Hur har ni det? Vad tycker ni är snyggast?
Planeringen och valet av luckor är i det stora klar -
nu saknas bara vissa små detaljer
...som jag inte kan lösa utan hjälp! :-/
Huset är från början av 20-talet,
köket är på 35 kvm och blir i lantlig stil.
Vita luckor, vitt fasat kakel samt tegelgolv.
Men hur ska jag placera golvsockeln?
Ska den vara indragen under skåpen eller satt i framkant?
Jag tycker att det är snyggare (i ett "lantkök") med sockel i framkant men är en aning orolig för mina tår!
Undrar om jag ständigt kommer att sparka i sockeln när jag arbetar i köket.... ???
Hur har ni det? Vad tycker ni är snyggast?
Mest tidstypiskt är väl sockel jäms med framkant, men personligen tycker jag nog att praktikaliteten skulle få styra (åtminstone för mig), dvs. indragen sockel 
MVH//Christina.
MVH//Christina.
Tro mig, jag har haft den tvivelaktiga förmånen att använda ett kök med sockel i framkant. Jag slog i tårna hela tiden, det är otroligt irriterande (och gör ONT). Den enda lösning jag hittade då var att ha på mig skor. (= inte så kul)
Mitt råd är av erfarenhet att du bör använda indragen sockel.
Mitt råd är av erfarenhet att du bör använda indragen sockel.
Tusen tack!
Indragen det blir....

Indragen det blir....
Klicka här för att svara