ClasseClas
S Screew skrev:
Ok, det låter vettigt. En till fråga, när blir en planka för kort? Räcker det med att den tex går över två reglar som är cc600? dvs minsta längd 1200, jag skulle tycka att en 600mm lång bräda skulle kännas fel att montera pga den korta längden.
Bra fråga. Svenskt Trä skriver inget speciellt om det. Jag skulle nog köra minst 1200 som du föreslår eller skaffa mellanstruken fingerskarvad panel med rätt längd dvs 6.6 meter i ditt fall och skippa skarvar helt.

S
ClasseClas ClasseClas skrev:
Bra fråga. Svenskt Trä skriver inget speciellt om det. Jag skulle nog köra minst 1200 som du föreslår eller skaffa mellanstruken fingerskarvad panel med rätt längd dvs 6.6 meter i ditt fall och skippa skarvar helt.
1200 blir det, jag tog bara 6,6 som ett exempel då TS hade den längden, jag har tyvärr 9,8 m och 9m där blir det alldeles för dyrt med fingerskarvat. Men det var nyttigt för mig att bolla lite, det tackar jag för!

Sorry TS att jag kapade din tråd😀

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
S Screew skrev:
1200 blir det, jag tog bara 6,6 som ett exempel då TS hade den längden, jag har tyvärr 9,8 m och 9m där blir det alldeles för dyrt med fingerskarvat. Men det var nyttigt för mig att bolla lite, det tackar jag för!

Sorry TS att jag kapade din tråd😀
ingen fara...bra dock att du tog mitt mått som exempel :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.