Har köpt en ny lägenhet som har plastmatta i flera rum. Tänker lägga in parkettgolv av denna typ på plastmattan: http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-13405.aspx Det bör rymmas under dörrarna

Hur gör man med golvlister och dörrlister? Jag vill helst slita bort dessa - lägga golvet - och sätta på nya fräscha lister. Då slipper jag fula smyglister som jag avskyr. Någon som har tips om enklaste sättet att genomföra detta? Andra tips?

Skickar med en detaljbild.

• golv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Släng in parketten på mattan med foam emellan. Tar du bort socklar och foder kan det bli till att ta fram färgburkar och rollers men det kanske det är värt om du hatar kvartsstav...... ;)

Om du har tillgång till multislip så kan du såga av dörrfodret i rätt höjd så parketten går in under.

buffyboy skrev:
Om du har tillgång till multislip så kan du såga av dörrfodret i rätt höjd så parketten går in under.
Eller fogsvans.

ok, som jag trodde. Tackar!

Tänk bara på hur mycket foam + parkett bygger på höjden så du inte få obehagliga överraskningar och inte kan öppna dörrar sen. De flesta dörrar går ju att kapa, men är de ihåliga kan det vara lite knepigt om det handlar om många millimeter. Av denna anledning tar vi nu bort vår gamla plastmatta och lägger parkett på foam direkt på betongen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.