Hej!
Hur ska jag på bästa sätt snygga till dessa små ”skador” som vi fått i trappen på det vita träet?
Behöver jag sandpappra ner allt?
För att småstuga med vit lackfärg(?) kanske inte blir så snyggt eller?

Tack på förhand
 
  • Skador på vitmålat träräcke i trappa, med avskavd yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Små skador på vit trappa där färgen har skavts av, visar en sliten yta och träet under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Finns det lös färg kring områdena där färgen har lossnat?
Allt löst måste bort för annars kommer det snart att lossna mer.

Det finns bättringsfärg på liten burk med en mycket liten pensel, typ som nagellack, som kanske passar där.
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Finns det lös färg kring områdena där färgen har lossnat?
Allt löst måste bort för annars kommer det snart att lossna mer.

Det finns bättringsfärg på liten burk med en mycket liten pensel, typ som nagellack, som kanske passar där.
Hej Birgit!
Och tack för svar,
Det finns ingen lös färg runt om.

Då ska jag titta på på bättringfärg. Borde väl finnas bra på Bauhaus!?
Tack igen
 
BirgitS
Jag tror att jag har köpt en flaska där faktisk men det var några år sen. Gäller bara att det är samma vita, stockholmsvitt eller helt rent vit.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.