behöver hjälp då jag planerar för att ha kvartslister i hörnen på ett panelat rum men inser nu när jag satt bröstlisten att kvartslisten som e 9x9 sticker ut fult dels där bröstlisten möts i hörnet och dels där den slutar rakt som vid väggfodret. Någon som har tips gärna med bild på hur jag kan avsluta snyggt?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser inga avslut eller hörn

Hörnet är låååångt till vänster @vanpire
Avsluten har jag inte gjort än, därför ber jag om hjälp innan jag sätter upp dem i tex vänstra innerhörnet på bilden. Man ser dock väl en pyttelilla bröstlisten den ska ansluta mot. Handfatet ska vara i denna "hörna" så man lär se vad jag gjort.

Skall du ha kvartsstav både i hörnen och mot fodret alltså?

Alltså lodrätt i hörnen för att dölja att jag svajar lite med sågen fortfarande. Först tänkte jag inte ha kvartslisten men när jag provade den tyckte jag att det blev snyggt och fylligt i innerhörnen och där panel och foder möts. Däremot när jag först satte på bröstlisten och sen skulle fästa kvartsstavarna insåg jag att de sticker ut utanför bröstlisten. Kanske får ta bild imorgon när jag e tillbaka i huset.

richardtenggren
Snid till kvartsstaven så den passar profilen på bröstlisten?

@richardtenggren Bara i toppen menar du då?

Kanske gör om å gör rätt är riktigt. Ta bort å sätt kloss (en hylla ska ligga på sen). Ångrar att jag inte skruvade listen bara...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

richardtenggren
Ja, om du täljer till toppen på kvartsstaven så den passar mot profilen på bröstlisten, så att du inte får något synligt ändträ?

• Gilla
MmeMim
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.