Hej! Vi har byggt en mur från Benders megaloc och med ”överliggare” megatäck. Vårt önskemål var att inte ha några stolpar utan bara en helt rak mur. På toppen av muren har vi lagt Benders megatäck. Denna sten är skrovlig på långsidorna medan ändbitarna är helt släta. Hur kan man göra för att få dem ojämna och få dem att harmoniera mer med stenens långsidor? Om något har något förslag (gärna med bild) så vore jag jättetacksam! /Sara
Hej,
Vet inte hur jag snubblade över denna tråd och det är säkert lite väl sent nu... Men, det går att såga ett snitt med vinkelslip (med diamantklinga) och sen knäcka stenen längs med snittet. Då får man samma skrovliga yta som du är ute efter!
Nu säger jag inte att det är helt enkelt, men det går!
Vet inte hur jag snubblade över denna tråd och det är säkert lite väl sent nu... Men, det går att såga ett snitt med vinkelslip (med diamantklinga) och sen knäcka stenen längs med snittet. Då får man samma skrovliga yta som du är ute efter!
Hej! Nej det är inte alls för sent! Sommaren kom emellan så vi pausade projektet till hösten. Tack snälla för tipset! Det ska jag kolla upp 😀 fortsatt trevlig sommar! Mvh SaraK Klass0n skrev:Hej,
Detta med "ingen annan har någonsin" är en känd manipulation för att få en person att tvivla och backa.abc789 skrev:
Det är nästan alltid en lögn och något folk lär varandra att säga till kunder i vissa branscher.
Rätt svar är att lägga det på den andre, svara "du saknar med andra ord erfarenhet av det här?" eller så kan man förtydliga att man inte vill diskutera "alla andras" stenar utan dina, "det hjälper tyvärr inte mig med hålen att frågan är ny för dig".
Du kan hälsa att det finns minst en till som tycker det ser märkligt ut och kanske borde du fråga om han känner till några andra märken av premiumkvalitet med lite bättre finish och tanke bakom utformningen?
Hej! Det kan jag absolut gärna! Märkligt ifall vi är de enda som stör oss på hålen 😅 De har säkert hört det tidigare men har inget svar att ge. Om Du kommer på nån bra lösning alt. hör nåt från Benders så får du gärna skriva till mig igen!abc789 skrev:
Jag har idag köpt två olika klinkersfog som jag kommer blanda (för att få rätt färg). Återkommer med hur det går för oss.S Sara Hempel skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 281 inlägg
Jag slår vad om att en propp av klinkerfog kommer att ramla ur eftern kort tid.
Klicka här för att svara