Hej!
Har en dörr i källaren från garaget som ser ut så här (se bilder). Har fixat till väggarna i rummet men klutar nu på hur jag kan fixa till detta. Tänkte på att sätta in en skiva av något slag och sedan spackla men vet inte riktigt hur skivan kan fästas då. Någon som har något bra tips på hur jag kan få till detta snyggt?
Har en dörr i källaren från garaget som ser ut så här (se bilder). Har fixat till väggarna i rummet men klutar nu på hur jag kan fixa till detta. Tänkte på att sätta in en skiva av något slag och sedan spackla men vet inte riktigt hur skivan kan fästas då. Någon som har något bra tips på hur jag kan få till detta snyggt?
Stog nyligen inför i princip samma utmaning, har bytt ut en dörr i källaren och behövde förstora hålet, resultatet blev ganska trasiga väggar runt om. Jag har putsat på frihand (dvs inga avdragsbanor eller liknande), blir ju lite rustikt men jag är nöjd iallafall. De största hålen fyllde jag upp med bitar av murblock som limmades på plats med klinkerfix. Skickar upp före och efterbild.
Ser väldigt likt ut. Och det blev ju väldigt snyggt också! Du fyllde alltså hålen med blockbitar och putsade/mutade på frihand om jag fattade det rätt?
Stämmer, på vänster sida och i "taket" satte jag lite nät också för där blev det rätt tjockt, på höger sida fanns det inte plats för det. Försökte hålla mig till runt 1cm per påslag men det blev nog både mer och mindre på sina håll.G gamlaboije skrev:
Ja man sätter foder/lister/omfattning /smyg, etc etc. Vad är det som är svårt att fatta med det?F fribygg skrev:
Förmodar verkligen att det är givet att man sätter dit en omfattning och sedan foder.
Krävs givetvis att man klarar av att tänka längre än vad just ordet foder innebär.
Redigerat:
Låter som en bra plan! Vad använde du för murbruk/puts?P pjkw skrev:
Klicka här för att svara