• Gilla
guggen
  • Laddar…
Staffans2000
1. En riktig karl står upp. Slutsnackat.
2. Riktiga karlar bryr sig inte om undersökningar, särskilt inte i detta fall, eftersom "professorn" uppenbarligen är en fjolla.
3. Riktiga karlar får dessutom "veck på slangen" när de sitter ner.
4. Riktiga karlar siktar gärna.
5. För att tömma urinblåsan helt tar en riktig karl efter avslutad affär några fingertoppar och trycker till bakom familjejuvelerna, och vipps, är de sista dropparna ute de med.

Japp!

• Haha
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har bott singel såpass många år att jag av ren bekvämlighet lärt mig att sitta.

Ja det är ju ingen annan som städar upp efter en då ... :p :whistle:

edit:
Stå/sitta är egentligen ingen fråga jag tycker är speciellt intressant att diskutera, det är ju lite typ personligt val som många andra små val, en del skär upp maten först och använder gaffeln sen, andra skär bit för bit. Är det en stor fråga?

Ståkissa verkar vara en stor grej för vissa. Om någon tror att manligheten sitter i det, så får väl hen tro det.

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Anna_H Anna_H skrev:
Klart att jag kan. När man står upp töms inte urinblåsan ordentligt, vilket på sikt leder till bland annat ökad risk för urinvägsinfektion, försvagade muskler i bäckenbotten vilket kan ge inkontinens, och prostataproblem. Detta är välkänt sedan länge.

/
Nja, det har nog gått lite politik och mediahype i den här frågan.

Män som har problem med kissandet t ex vid prostataförstoring kan sitta ner för att som du skriver tömma blåsan bättre. För friska män finns det inga sådana effekter. Här en översikt och sammanfattning av den vetenskapliga litteraturen från 2014:

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0101320

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Kvinnor som har problem med att tömma blåsan uppmanas ju att ställa sig upp och sätta sig igen och klämma ur det sista...

Återigen! Tack för all hjälp och för att vi snart rett ut hur vi män skall urinera, själv står jag upp. :)

I alla fall, jag undersökte badrummet än en gång till med lite andra infallsvinklar, jag upptäckte 2 saker: Överflödsskyddshålet i badrumsvasken har en något frän doft. Samma gäller golvbrunnen om jag tömmer eller tar bort vattenlåset och luktar ner i hålet.

Det hör kanske till att föreningen skall relina hela avloppssystemet under 2019, kan det vara så att problemet finns här i form av dåliga rör med mögel? Men borde inte vattenlåset hindra eländet att nå oss i så fall?

BirgitS
H henrikjon skrev:
Överflödsskyddshålet i badrumsvasken har en något frän doft.
Något problem med vattenlåset under handfatet?

Det var visst någon som tyckte att vägghängda toaletter var onödigt ;)
Man slipper åtminstone råttboet bakom stolen och smuts på golvet under toalettstolen går lätt att städa bort.

Dålig lukt brukar bero på dåligt rengjorda vattenlås som läcker avloppslukt eller otäta packningar/tätningar. Urinlukt beror sannolikt på att man inte städat överallt.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
H henrikjon skrev:
Hejsan!

Vår toastol har luktat lite urin ibland och jag kände mig idag manad att ta en titt.

Bakom stolen hittar jag fullt med smuts, vad som verkar vara hår och massa annan väldigt torr smuts.

En del av kaklet verkar borta med någon form av matta på plats istället. Blir lite orolig att detta kan vara mögel eller tecken på/risk för fuktskada. Bör jag oroa mig?

Duschen är brevid toa men en av dörrarna bör mestadels hindra att vatten når fram Såvida den inte rinner ditåt med lite kraft. Vi är nyinflyttade och jag är ny på detta. Därav lite nojig.

Bifogar lite bilder.

Ser det inte ut som en spricka i röret på bild nr 2?

Staffans2000
L lordi skrev:
Ser det inte ut som en spricka i röret på bild nr 2?
Det gör det.
Men det ser inte ut som om det runnit ut något vatten därifrån.

Hej igen!

Jag upptäckte med ett blött finger att det drog kall
Luft ur golvbrunnen. Hittade ett litet hål i den i sidan där jag tror luften kommer ifrån. Bifogar bilder.

Är detta ett problem?

Skickade med 3 bilder, på den sista ser man tydligt en glipa/spricka i massan.

Skall ta en ny titt på toastolen imorgon

• Spricka och skada vid kanten av en golvbrunn, omgiven av kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett hål i sidan av en golvbrunn omgiven av kakel, med synligt rörsystem och en spricka i massan.
    Skapa konto
  • Glipa vid golvbrunn med synlig skada och möjlig läckväg för luft, omgiven av svart kakel och sättningsmassa.
    Skapa konto
Här är en ännu tydligare bild.

• Närbild på en smutsig tvättmaskins gummitätning med tydliga ansamlingar av smuts och rester.
    Skapa konto
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det gör det.
Men det ser inte ut som om det runnit ut något vatten därifrån.
Nej det ser inte ut så, men jag tänkte att det kunde förklara varför det luktar piss

Krilleman
Lyft ur vattenlåset och kika hur det ser ut under!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.