Köpte en Partner 9hkr (2-stegs) monsterslunga med belysning och elstart som tar 69cm i bredd och väger 105kg. Jag köpte denna slunga helt ny i mars 2004 för 9000kr istället för 13000kr eftersom affären ville bli av med dem eftersom det inte var säsong. Den har stått alldeles ensam i garaget hela sommaren :) men igårkväll var det dags att dra igång den.

Vår uppfart och parkering är VÄLDIGT STOR och jag vet att jag skottade allt på 1h och 50min med en bred snöskyffel förra vintern.

Eftersom jag aldrig har kört en snöslunga förrut så kan man ju inte göra annat än lägga till med ett stort ;D ;D ;D ;D när uppfarten och parkeringen såg perfekt ut efter 20 mins.

Bästa köp jag har gjort!
 
Funderar på att köpa snöslunga... dock så lär jag inte göra samma kap som dig, då det är fel säsong sett ur den synvinkeln.

Har 119 kvm att skotta.... tar ca 1,5 tim att skotta rent.
Hur jag vet det så exakt, har lagt så mycket marksten.

Jag ruttnade på det förra året och jag lär väl ruttna på det nu också. :)
 
Hemmakatten
brevik skrev:
Köpte en Partner 9hkr (2-stegs) monsterslunga med belysning och elstart som tar 69cm i bredd och väger 105kg. Jag köpte denna slunga helt ny i mars 2004 för 9000kr istället för 13000kr eftersom affären ville bli av med dem eftersom det inte var säsong. Den har stått alldeles ensam i garaget hela sommaren :) men igårkväll var det dags att dra igång den.

Vår uppfart och parkering är VÄLDIGT STOR och jag vet att jag skottade allt på 1h och 50min med en bred snöskyffel förra vintern.

Eftersom jag aldrig har kört en snöslunga förrut så kan man ju inte göra annat än lägga till med ett stort  ;D  ;D  ;D  ;D när uppfarten och parkeringen såg perfekt ut efter 20 mins.

Bästa köp jag har gjort!
Eftersom maken och sönerna (4 st, numera bara en hemmaboende) alltid tagit hand om snöskottningen har jag ju inte sett detta som något stort problem.  ;)

Men måste ju berätta att maken efter att ha läst ditt inlägg började dregla lite och prata lite smått om julklappar....  ;D  (Och dessutom helt utan anledning eftersom vi nu temporärt hyr ett radhus med max 5 meter fram till brevlådan...... :) )

Men den där mutterdragaren som SKEDEN pratar om kanske inte är så dum som julklapp (det är karlarna i familjen som byter mina däck också (fast jag KAN göra det själv :)))
 
köpte fyrhjuling och fick med ett snöblad och huj vad det går bra och fort och dessutom skitroligt!

Skrattar alla 400 metrarna till postlådan kl 1 på natten fastän han som plogar ändå kommer och plogar på morgonen.... Var tvungen att ringa och säga att jag bara testade plogen på fyrhjulingen men att han ändå ska fortsätta ploga för annars måste jag upp tidigt varenda gång det snöar och det är jag alldeles för lat för!
 
RoTe
skogstomten skrev:
köpte fyrhjuling och fick med ett snöblad och huj vad det går bra och fort och dessutom skitroligt!

Skrattar alla 400 metrarna till postlådan kl 1 på natten fastän han som plogar ändå kommer och plogar på morgonen.... Var tvungen att ringa och säga att jag bara testade plogen på fyrhjulingen men att han ändå ska fortsätta ploga för annars måste jag upp tidigt varenda gång det snöar och det är jag alldeles för lat för!
Ploga med fyrhjuling är farligt roligt! :D Brukar tjuva morfars Polaris Worker 500 å den jäkeln kan man sladda med trots plog, snökedjor och inkopplad fyrhjulsdrift, helt sinnessjukt.  ;D ;D ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.