3 971 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Snö har yrt in genom ventilationen
Upptäckte idag snöhögar uppe på vinden vid samtliga genomföringar.
Tittar man upp vid ventilationen så är det ju öppet rakt upp och en huv ovanpå. Inte så konstigt att snön kan yra in när det är snöstorm. Tveksam konstruktion. Byggt 1980.
Nu har jag tagit bort snön som lyckligtvis inte hade hunnit börja smälta.
Vad gör jag nu? Är detta vanligt?
Tittar man upp vid ventilationen så är det ju öppet rakt upp och en huv ovanpå. Inte så konstigt att snön kan yra in när det är snöstorm. Tveksam konstruktion. Byggt 1980.
Nu har jag tagit bort snön som lyckligtvis inte hade hunnit börja smälta.
Vad gör jag nu? Är detta vanligt?
Var det inte Älvsbyhus som valde att lösa problemet med yrsnö just så?
De fick för några år sedan kritik för att det kom in snö på vindarna i deras hus. De löste det problemet genom att ge husägarna informationen att "om det kom in snö så skulle man skotta bort den".
De fick för några år sedan kritik för att det kom in snö på vindarna i deras hus. De löste det problemet genom att ge husägarna informationen att "om det kom in snö så skulle man skotta bort den".
Om du vill slippa bekymret så kan du montera meshtyg för hålet. Mobillänk: http://m.billetx.com/prestanda-tillbehor/tillbehor/mesh-tyg
Används som snö & vattenskydd för insug på bl.a skotrar & är enkelt att montera. Finns kanske billigare om man letar runt lite.
Används som snö & vattenskydd för insug på bl.a skotrar & är enkelt att montera. Finns kanske billigare om man letar runt lite.
Klicka här för att svara