2 960 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Snigeldynamit?
Vi har en tomt ute i Sthlms skärgård som Ligger på en bergstomt.
Jag tänkte att jag ska spräcka bort så mycket berg jag kan själv genom att använda snigeldynamit o kilar för att både spara pengar o för att det verkar kul.
Marklovsansökan ska göras men har ni lite tips på vad jag behöver tänka på?
Har ni gjort det själv?
Jag tänkte att jag ska spräcka bort så mycket berg jag kan själv genom att använda snigeldynamit o kilar för att både spara pengar o för att det verkar kul.
Marklovsansökan ska göras men har ni lite tips på vad jag behöver tänka på?
Har ni gjort det själv?
Snigeldynamit är inte snabbt. Om det är en större mängd som ska bort så kommer det att ta tid, då kan hyra bli dyrt. Men oavsett hyrd eller köpt, el eller luft, så håller jag med om att inte snåla för mycket på maskinen.
Edit: När jag spräckte trappan beställde jag från Polen. Det var klart billigare än byggmax.
Edit: När jag spräckte trappan beställde jag från Polen. Det var klart billigare än byggmax.
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Har ni inte el så hyr en Cobra, som Stefan skriver, går MYCKET fortare..
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
http://hyres-maskiner.se/webshop/view/bergborrmaskin-cobra-combi
Som en tryckluftsdriven, men på bensin, Vad har du för förutsättningar på holmen?
Som en tryckluftsdriven, men på bensin, Vad har du för förutsättningar på holmen?
tack för tipset. Priset i sig var inte så farligt alls, det tillkommer säkerligen annat också men mycket mindre än vad jag trodde.
Tänkte ge borrandet en helg ca 10 h per dag för att sedan fylla med snigeldynamit och återuppta arbetet 2-3 veckor efter igen för att spräcka stenarna till mindre bitar.
Tomten behöver fyllas för att bygga vägen så allt spill kommer användas.
Tänkte ge borrandet en helg ca 10 h per dag för att sedan fylla med snigeldynamit och återuppta arbetet 2-3 veckor efter igen för att spräcka stenarna till mindre bitar.
Tomten behöver fyllas för att bygga vägen så allt spill kommer användas.
Tallguy196 skrev:
Klicka här för att svara
