3 147 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Snickeri som kan ta fram ett 50-talskök i Kvänum-kvalitet
Hej,
vi ska bygga nytt kök och tittar på olika möjliga upplägg. Bland annat har vi tittat på Kvänum och gillar allt utom prislappen.
Är det någon som vet om något bra snickeri som är värt att rekommendera?
Tror ni att det är möjligt att få fram motsvarandes Kvänums kvalitet men till ett lägre pris?
Tack för hjälpen
vi ska bygga nytt kök och tittar på olika möjliga upplägg. Bland annat har vi tittat på Kvänum och gillar allt utom prislappen.
Är det någon som vet om något bra snickeri som är värt att rekommendera?
Tror ni att det är möjligt att få fram motsvarandes Kvänums kvalitet men till ett lägre pris?
Tack för hjälpen
kvänum har inte specielt bättre kvalitet än dom flästa andra kökslevrantörer...det är spånskivor i stommarna og laminerade luckor/lådfronter...
menar du kvänumSTIL deremot kan du söka på kökssnickare och det borde finnas några att välja på i stockholmsområdet.
jag körde med en lokal kökssnickare (du hittar bilder om du letar lite
) som tilvärkade köket precis så jag ville ha det..
så svar på din andra fråga, JA! halva priset.
menar du kvänumSTIL deremot kan du söka på kökssnickare och det borde finnas några att välja på i stockholmsområdet.
jag körde med en lokal kökssnickare (du hittar bilder om du letar lite
så svar på din andra fråga, JA! halva priset.
http://www.mellbins.se Inte så långt ifrån Sthlm.
Jag tycker du skall titta på Lidhults. Till skillnad från Kvänum har dom massiva luckor (och stommar) och är dessutom mycket mer flexibla. Hos Kvänum blev det väldigt mycket special eftersom dom har ett begränsat sortiment och då blev priset rent hutlöst. Lidhults gör det du vill ha till en helt annan peng.
känslan och utseendet...........
Håller inte med om det, tycker inte faneren ser lika dan ut som den massiva, har aldrig sett en sådan i varje fall.
Jag har massiva stommar i köket och mina två badrum, inga som helst problem med att det skulle röra sig.
Jag har massiva stommar i köket och mina två badrum, inga som helst problem med att det skulle röra sig.
Jag har också en hel del massiva stommar i mitt 50-talskök, så jag menar inte att det är blaha, blaha... Det enda jag funderade över var påståendet kvalitet=massiva stommar. De som byggde huset har dessutom gjort allt för att dölja att det är simpelt massiv-virke... Det mesta är nogsamt dolt av masonit som var 50-talets fina ytskikt...
Klicka här för att svara