jac skrev:
Är det bara jag som tycker bäst om hänglsebyxor? Typ Fristads AD-51 eller FAS-51?
[länk]
Midjebyxor verkar långt vanligare men jag tycker det är skönt att slippa ett bälte som klämmer om midjan och bär hellre tyngden på axlarna.

Nu pular jag mest hemma i verkstaden så jag har sällan behov av att bära med mig hela verktygslådan i fickorna men jag tycker ändå det fungerar bra när jag någongång måste ge mig ut i verkligheten.
Min far har burit hängselbyxor 300 dagar om året de senaste 35 åren. Tror inte han skulle vara riktigt hel utan ett par.

Själv kör jag med vanliga snickarbyxor och det som brukar valsa med i dem är morakniv och tumstock plus en massa bös som enstaka skruv och annat skräp som inte hittat sin väg fram till papperskorgen. Beroende på vad jag gör så kompletterar jag med mätband och under själva spikandet hänger jag hammaren i byxorna. Annars föredrar jag att skruva och då åker hölstret på om jag ids plocka fram det.

Resterande verktyg släpas runt i olika väskor beroende på vad som ska göras. Visst kan ett par mejslar hamna i byxfickan men jag försöker att lägga tillbaka allt i väskan då jag har en tendens till att lägga bort saker lite överallt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.