Hej,

Ska renovera badrummet på andra våningen i en villa och har lite funderingar. Har bifogat en ungefärlig bild på hur badrummet kommer se ut.

1. Snedtaket går mot yttertak och har regelverk invändigt. Ska man tilläggsisolera och sedan ha plastfilm? Och sedan vanligt gips eller våtrumsskiva? Behövs det tätskickt på snedtaket? Är det tak eller väggregler som gäller?

2. . Handfatet sitter i en utbyggnad som går över trappen. Måste det sitta våtrumstapet kring handfatet, eller går det bra att bara måla? Under handfatet kommer det att sitta en lucka(ej på bild) för att kunna komma åt vattenlås och blandarkoppling...

Mvh
Ori
 
  • badrum.jpg
Någon som vet vad som gäller vid snedtak? Är det OK att måla kring handfat?

Tacksam för svar :)

Ciao!
Ori
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.