Vi har fått installerat en luftvärmepump där innerdelen visuellt ser lite sned ut. Mätt med vattenpass ser det ut som att den faktiskt lutar lite, skiljer ca 5 mm i höjd mellan hörnen mätt från taket (som dock ej säkert är helt rakt, gammalt hus). Vet nån om detta kan påverka pumpen negativt på något sätt och vi bör få företaget som installerade den att rätta till den?
 
Den bör vara rak, men så lite lutning kvittar, om det bara lutar åt det håll avloppet sitter.
 
  • Gilla
marol11
  • Laddar…
P
M marol11 skrev:
Vi har fått installerat en luftvärmepump där innerdelen visuellt ser lite sned ut. Mätt med vattenpass ser det ut som att den faktiskt lutar lite, skiljer ca 5 mm i höjd mellan hörnen mätt från taket (som dock ej säkert är helt rakt, gammalt hus). Vet nån om detta kan påverka pumpen negativt på något sätt och vi bör få företaget som installerade den att rätta till den?
alltid kul vid monteing när väggar och tak är oraka
även om man hänger den exakt i våg så ser det ut som om det lutar.
 
  • Gilla
marol11
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.