Snabbt fin tomt efter bygget

664 läst  6 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    Allt för många som bygger hus gör misstaget att planera husbygget först och tänka på trädgården sedan, separat från husplanerna. Det är ett stort misstag i synnerhet om tomten består av lerjord, vilket den gör på en stor del av tomtmarken i Sverige.

Du kan läsa artikeln här: Snabbt fin tomt efter bygget

2. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

Vilken utopi man lever i, i denna artikel. När man håller på med markarbeten har man inte tid att fin köra med maskinerna. Tog bort 40 lass lera och la tillbaka 0-90: Maskiner och lastbilar överallt. Är väl inget dyrt att ta dit en grävare efteråt det har jag gjort vid mina byggen och det har fungerat bra!

3. E
    Anonym

Kanske dags att ändra beteendet lite? Jag vet att det är svårt att köra i nya hjulspår, men med lite projektledning kan det inte vara en omöjlighet att låta grävskopan avsluta med lite luckring på ett par timmar.

4. E
    Anonym

Poängen är att bli medveten om att man har mycket igen på att låta luckra jorden.
    Det är ingen utopi. Markarbeten för privatvillor idag har inte fokus på växtlighet, det handlar mest om planering. Varför göra som man alltid gjort och säga att det är omöjligt?

5. E
    Anonym

Vem sår potatis?

6. E
    Anonym

Anlita endast riktiga Landskaps-arkitekter med examen från Sveriges lantbruksuniversitet, det finns massor av personer med mer eller mindre påhittade utbildningar i branschen.

7. E
    Anonym

Jag kan tycka att det är så mycket att tänka på när man planerar huset och allt ska vara inne till tillverkningsorder att man inte har möjlighet att få utrymme och tid att också planera tomten, visst kanske det är smart, men för mig tidsmässigt omöjligt.
    Jag har fått tagit tag i tomt efteråt, det är mycket att planera men hoppas det ska bli bra ändå......

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: