Jag älskar insekter. Däribland myror. Men på vår rätt stora tomt så är det fullt av stora, rejäla stackmyror ganska precis överallt.
På många ställen räcker det att man står stilla i 10-15 sekunder så klättrar de nyfiket upp för benen. Att sitta ute på gräset är inte riktigt att tänka på.
Skulle tyvärr behöva minska deras antal rätt så drastiskt. Men hur? Elda upp deras stackar, sätta upp tusentals pyttesmå skyltar, eller nåt helt annat?