Byggnadsnämnden har beslutat att växthuset är ett svartbygge eftersom det byggdes utan grannmedgivande.
Något som heter "tyst medgivande" existerade bara i bygginspektörens huvud. Han ville , som sagts här, försöka gjuta olja på vågorna. Men nämnden tyckte annorlunda.
 
Redigerat:
Hur går det nu då? Måste du riva eller kan du få bygglov i efterhand?
 
Bygglov om jag kan få grannmedgivande. Annars rivning + påföljder.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.