Byggnadsnämnden har beslutat att växthuset är ett svartbygge eftersom det byggdes utan grannmedgivande.
Något som heter "tyst medgivande" existerade bara i bygginspektörens huvud. Han ville , som sagts här, försöka gjuta olja på vågorna. Men nämnden tyckte annorlunda.