Hej
Är så att jag kommer behöva ta bort/sätta dig den här spjälan på staketet ofta. Därför lämpar sig det inte att dra dit det med vanlig skruv. Så hjälp mig råd vad för påhittigt jag kan fästa den med? Kravet är att det ska gå snabbt. Att just denna spjälan buktar ut några mm kan jag leva med. Men vill inte heller att det ser för jävligt ut.
Ett alternativ är att jag borrar hål i regeln och sätter i en gängad insats. Sen fäster jag spjälan med en gängad skruv igenom.
En annan lösning är att jag sätter något clips eller liknande som jag fäster spjälan mot regeln. Vad för clips har jag inte riktigt klurat ut men det kanske ni kan hjälpa mig med
. Ge gärna förslag på saker som går att köpa på typ Clas Ohlson och liknande.
Är så att jag kommer behöva ta bort/sätta dig den här spjälan på staketet ofta. Därför lämpar sig det inte att dra dit det med vanlig skruv. Så hjälp mig råd vad för påhittigt jag kan fästa den med? Kravet är att det ska gå snabbt. Att just denna spjälan buktar ut några mm kan jag leva med. Men vill inte heller att det ser för jävligt ut.
Ett alternativ är att jag borrar hål i regeln och sätter i en gängad insats. Sen fäster jag spjälan med en gängad skruv igenom.
En annan lösning är att jag sätter något clips eller liknande som jag fäster spjälan mot regeln. Vad för clips har jag inte riktigt klurat ut men det kanske ni kan hjälpa mig med
Beror ju på vad den ska hålla för. Gångjärn är inte ett alternativ?
Medlem
· Västra Götaland
· 257 inlägg
Ett nyckelhålsbeslag borde ju funka som du fäller in i spjälan. Så drar du bara i en lämplig skruv i regeln så lyfter du på och av den lätt.
Kostar inte många kronor
Kostar inte många kronor
Medlem
· Västra Götaland
· 257 inlägg
Två menar jag såklart.. Ett uppe och ett nere
.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Vinkelkrok i spjälan och hål o regeln.
Vinkelkrok är nog en Clas O pryl.
Protte
Vinkelkrok är nog en Clas O pryl.
Protte
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Magneter
Tänk vad nyfiken jag blev på anledningen till att kunna ta loss en spjäla på mitten på det där viset.
Tackar för alla förslag! Det blev att jag beställde ett gäng med hängbleck på Clas Ohlson
.
Sen märker jag att ni är bra nyfikna vad anledningen är
. Om ni kollar i nederkant av staketet så kan ni ana anledningen. Väldigt svårt att se dock
Sen märker jag att ni är bra nyfikna vad anledningen är
Anledningen till det hela är att jag har satt beslag på staketet. Så nu kan jag "haka av" en sektion av staketet väldigt snabbt. Bra när jag behöver komma in med grejer i trädgården och förbi staketet. Så nu kan jag göra det verktygslöst utan att behöva ta fram skruvdragare och grejer.
Klicka här för att svara