Tjenare, ska byta strömbrytare som ser ut som på bilderna.

Jag har köpt en 2-krets kronströmställare Schneider renova. Som kopplas enligt bifogad bild. Har jag köpt rätt, hur kopplar jag till den nya? Jag har tyvärr inte min multimeter tillgänglig just nu.
 
  • Äldre strömbrytare öppnad i vägg med synliga ledningar och fästelement, i behov av byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamal strömbrytare med vita, blå och gröna kablar anslutna, som ska bytas ut mot en ny Schneider renova.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anvisning med kopplingsschema för en 2-krets kronströmställare från Schneider Electric på förpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en 2-krets kronströmställare Schneider Renova under en installeringsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går inte att säga helt säkert men förmodligen
Vit på L
En av varje av de blå på "pil ut"
Och ja det är rätt brytare du köpt.
 
Det kan egentligen inte bil farligt (alltså oom du sätter fel tråd på fel ställe om allt annat görs bra).
Det som händer om en av de blå är fas är att ena lampan inte funkar normalt och att båda brytarna måste stå i "på" för att en av lamporna kall lysa
 
Tack, det är lite lurigt när färgerna kan vara hur som helst.
 
Tack! Funkar finfint. Nu knastrar det heller inte längre när jag tänder och släcker, alltid bra :)
 
  • Gilla
Topen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.